سایز متن   /

یکی از مسئولان پ.ک.ک در شهر عفرین سوریه گفت: ترکیه نیروی زیادی را به مرزها منتقل کرده و حملات توپخانه ای ارتش ترکیه به عفرین و حومه آن ادامه دارد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از رادیو نوا، هیوی مصطفی که از سوی پ.ک.ک مسئولیت اداره منطقه عفرین را برعهده دارد گفت: خطرات جدی عفرین را تهدید می کند و ترکیه همچنان به حملاتش ادامه می دهد و ارتش ترکیه مناطق شهبا و روستاهای عزاز را بمباران کرده است.

هیوی مصطفی در ادامه گفت: تاکنون آمریکا و روسیه در مقابل حملات و تهدیدات ترکیه علیه منطقه عفرین سکوت پیشه کرده اند و ما خواستار شکست این سکوت هستیم چراکه هرگونه لشکرکشی ترکیه به عفرین، خسارات بزرگ و جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت .

با آغاز بحران سوریه، بر اساس یک توافق نانوشته ارتش سوریه به منظور تمرکز بر مبارزه با گروه های تکفیری در سایر مناطق سوریه، کنترل مناطق کردنشین شمال سوریه، یعنی سه منطقه‌ی از هم گسسته‌ی جزیره ، کوبانی و عفرین، را به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه واگذار کرد.

پ.ک.ک در تلاش است تا با اشغال برخی مناطق عرب نشین در شمال سوریه این سه منطقه کردنشین شمال سوریه را به یکدیگر متصل کند اما ترکیه ایجاد کمربند کُردی از سوی پ.ک.ک در مناطق شمال سوریه را خط قرمز خود می داند.

«فکری ایشیک»، وزیر دفاع ترکیه هفته گذشته در مصاحبه با شبکه دولتی «تی آر تی» اعلام کرد که کشورش در صورت لزوم، برای اجرای عملیات نظامی در شهرستان مرزی «عفرین» در شمال غرب استان حلب در شمال غرب سوریه که تحت کنترل شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) می باشد، هیچ گونه تردیدی نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع ترکیه ضمن تاکید بر این که کشورش از حق نابودی منبع هر گونه تهدیدی علیه خود برخوردار است، خاطر نشان ساخت که اگر عفرین به یک تهدید مداوم تبدیل شود، هر آن چه لازم باشد را انجام خواهند داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی