سایز متن   /

دبیرکل حزب وطن ترکیه که به ایران سفر کرده است در کنفرانس خبری خود در محل خبرگزاری تسنیم با اشاره به وضعیت پیش‌روی ترکیه و منطقه خاورمیانه گفت: «در پیشگاه حوادث بسیار مهم و حساسی در منطقه هستیم و امروز ترکیه در حال رو در رو شدن با جبهه آمریکایی است.

دوغو پرینچک دبیر کل حزب وطن ترکیه افزود: باراک اوباما درباره “پ‌.ک‌.ک.” و  شاخه های اقماری آن در سوریه همچون YPG و PYD  اعلام کرده بود که این گروه ها نیروهای زمینی ما هستند. در حقیقت این سه گروه (پ.ک.ک و شاخه های آن) به همراه داعش، وکیل و نماینده آمریکا در منطقه هستند. سوریه، ترکیه، عراق و ایران هم در حال مبارزه با این گروه‌ها هستند. ما ملت‌های غرب آسیا در حال مبارزه مشترک با این گروه‌ها هستیم».

دبیرکل حزب وطن ترکیه در ادامه تأکید کرد: «کردها برادران همه ما هستند. (اما) کشوری که با سلاح آمریکایی و اسرائیلی تشکیل شود، کشور کردی نخواهد بود. آمریکا پروژه‌ای به‌نام پروژه بزرگ خاورمیانه را دارد. آمریکا برای تحقق این پروژه در سال ۱۹۹۰ به عراق حمله کرد و میلیون‌ها عراقی را به خاک و خون کشید. در راستای این پروژه، آمریکا و اسرائیل مسئله سوریه را ایجاد کردند. همه این فعالیت‌ها یک هدف دارد و آن ایجاد کردستان که همان اسرائیل دوم است». وی تصریح کرد که «ما ملت‌های مظلوم آسیای غربی، اسرائیل را یک دشمن مشترک می‌دانیم. اگر این مسئله اتفاق بیفتد اسرائیل به نزدیک و دم گوش ما خواهد آمد. کردستانی که ایران، عراق سوریه و منطقه را تهدید کند، یک برنامه تحت حمایت آمریکاست و برای خود کردها هم فلاکت بار خواهد بود».

وی در ادامه تأکید کرد که «به تمام دنیا اعلام می‌کنم که اسرائیل دوم تحت عنوان کردستان، امکان تحقق ندارد».

پرینچک با اشاره به رایزنی‌های خود با مقامات ایرانی گفت که «روز گذشته دیداری گرم و ثمربخش با علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر ایران در امور بین‌الملل داشته‌ام. در این دیدارها، دیدم که می‌توانیم شانه‌به‌شانه هم بایستیم. ما ملت‌های آسیای غربی، ترکیه، ایران، سوریه و عراق مصمم هستیم که سربلند زندگی کنیم. دنیا بداند که هیچ کسی حق مداخله در امور ما را ندارد. ما اجازه تجزیه کشورهای خود را نمی‌دهیم. ما مصمم به ادامه همزیستی برادرانه در منطقه هستیم. آمریکا دست خود را از منطقه بیرون بشکد و سربازان و نیروهای خود را خارج کند».

دبیرکل حزب وطن ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که «به ملت ایران و ملت‌های غرب آسیا قول می‌دهیم که تمامی پایگاه‌های آمریکا به روی سربازان و نیروهای آمریکایی بسته خواهد شد. ملت ترکیه مصصم است و افکار عمومی قاطعیت دارد که در مقابل آمریکا سر فرود نیاوریم. ما، ملت‌ها و دولت‌های ترکیه، ایران، عراق، سوریه و قطر با همدیگر طرح آمریکا برای ایجاد یک “ناتوی سنی” را به شکست می‌کشانیم».

وی در ادامه تأکید کرد که «شرایط لازم برای مقابله با طرح آمریکا مهیا است، من در بین مسئولین ایرانی این مصمم‌بودن را دیدم. این مصمم بودن در اظهارات آقای ولایتی به صورتی آشکار قابل مشاهده بود. ما به دنیا اعلام می‌کنیم که دولت‌ها و ملت‌های غرب آسیا در کنار هم قرار داشته و با تهدیدات آمریکا مقابله می‌کنند. این مقاومت هم در جبهه خارجی و هم در جبهه داخلی تداوم خواهد داشت. در جبهه داخلی، آمریکا پروژه‌ای به نام انقلاب رنگی برای مداخله در کشورهای منطقه دارد. انقلاب‌هایی که افراد آن تروریست‌ها هستند».

دوغو پرینچک با اشاره به حملات تروریستی ماه گذشتع به ساختمان مجلس ایران، آن‌ را محکوم کرد و برای شهدای این حادثه طلب رحمت کرد.

وی در ادامه گفت: «در ترکیه، در حال طراحی یک انقلاب رنگی هستند و عوامل این انقلاب رنگی، دولت‌های ایران، روسیه و ترکیه را تروریست توصیف می‌کنند. این عوامل، تحلیل‌ها و مطالب خود را اخیرا در نشریات نیویورک‌تایمز، گاردین، فرانکفورتر آلگمانیه و استاندارد (اتریش) منتشر کرده و برایش تبلیغ کرده‌اند. در همه این نوشته‌ها، بشار اسد دیکتاتوری توصیف شده است که مردم کشورش را به خروج از سوریه مجبور کرده است. در این نوشته‌ها رهبران ایران، عراق و ولادیمیر پوتین به عنوان دیکتاتورهای منطقه معرفی می‌شوند. ما ملت‌های غرب آسیا و شمال آفریقا می‌دانیم در پس این اتهام‌زنی‌ها چه طراحی‌هایی دارند».

دبیرکل حزب وطن ترکیه با اشاره به شکست کودتای سال گذشته در این کشور گفت: «ملت ترکیه عوامل پ.ک.ک. و فتح‌الله گولن را به بن‌بست می‌کشاند. اگر جماعت گولن می‌توانستند قدرت را به دست بگیرند، علیه ایران و روسیه سیاست دشمنی را پیش می‌گرفتند. اما اقدام آن‌ها در کودتا از سوی ملت ترکیه سرکوب شد. فتح‌الله گولن گفته است که اگر راه بهشت از ایران بگذرد، از این مسیر نخواهد رفت؛ اما ملت‌های غرب آسیا حتی اگر به فرض محال راه جهنم از ایران بگذرد، از آن مسیر خواهیم رفت، زیرا ایران جنت و گلشن است».

وی ضمن تشریح فشارها و اعمال تهدیدهای امنیتی واقتصادی آمریکا و اسرائیل علیه ملت‌های غرب آسیا گفت: «این اقدامات موجب نزدیکی این ملت‌ها به یکدیگر شده است. ما از تهدیدهای آن‌ها تشکر می‌کنیم».

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی