- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

به دلیل حضور پ.ک.ک در شنگال بیش از ۳۰ غیرنظامی کشته شده اند

فرمانده ی نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق مستقر در شنگال (سنجار) می گوید: تا زمانیکه پ.ک.ک در شنگال باشد، مردم شنگال در خطر به سر می برند و ثبات و آرامش به این منطقه بازنخواهد گشت .

به گزارش کورد پاریز به نقل از مجله گولان چاپ کردستان عراق هاشم سیته ای فرمانده نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق مستقر در شنگال گفت : از زمان بازپس گیری شنگال از دست گروه تروریستی داعش، و ورود پ.ک.ک به شنگال بیش از ۳۰ نفر از اهالی منطقه به قتل رسیده اند و به دلیل حضور گروه پ.ک.ک در منطقه مردم دچار ترس و اضطراب شده اند و جنگنده های ترکیه نیز حضور شبه نظامیان پ.ک.ک را بهانه قرار داده و هر از گاهی منطقه شنگال را بمباران می کنند.

این فرمانه نیروهای پیشمرگه در ادامه گفت: پ.ک.ک چندین پست ایست – بازرسی احداث کرده و تردد اعضای پ.ک.ک با خودروهای فاقد پلاک مردم را به وحشت انداخته است و ضروریست تا در اخراج پ.ک.ک سرعت بیشتری صورت بگیرد تا شنگال هرچه زودتر بازسازی شود و مردم هم از ترس و وحشت نجات یابند و در فضایی آرام زندگی کنند.

پس از نوامبر ۲۰۱۵ و آزادی شنگال از دست گروهک داعش ، پ.ک.ک با تشکیل چندین گروه شبه نظامی وابسته به خود در شنگال که عمدتا کردهای غیر بومی در آنها عضویت دارند، مقابله با تهدیدهای دوباره داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست . ناظران سیاسی می گویند پ.ک.ک از طریق شهر شنگال که در موقعیت استراتژیکی مهمی در مرز عراق با سوریه قرار دارد با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است و به همین دلیل حاضر به ترک شنگال نیست.

بامداد روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ( ۲۵ آوریل ۲۰۱۷ ) در اثر حمله ی همزمان جنگنده های ترکیه به مواضع پ.ک.ک در منطقه شنگال در شمال عراق و نیز برخی پایگاه های پ.ک.ک در منطقه قره چوخ در شمال سوریه بیش از ۲۰ پیکارجوی پ.ک.ک کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند همچنین در اثر این حملات ۵ نیروی پیشمرگه اقلیم کردستان عراق در شنگال نیز کشته شدند.