سایز متن   /

سخنگوی دولت ترکیه گفت: آمریکا پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) قرار داده تا با ترکیه بجنگند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از نشریه گولان چاپ کردستان عراق، نعمان کورتولموش سخنگوی دولت ترکیه با اشاره به کودتای نافرجام سال گذشته و تلاش جبهه امپریالیسم برای عمیق کردن مشکلات ترکیه و  ایجاد جنگی داخلی در این کشور گفت: اگر اتحاد مردم ترکیه نبود، در تلاش های کودتای سال گذشته جنگی خونین در داخل ترکیه رخ می داد اما به کمک همه ی مردم از این فاجعه جلوگیری کردیم. نیروهای امپریالیست می خواستند با این کودتا جنگی داخلی در سوریه برپا کنند.
وی در ادامه گفت: اکنون آمریکا هم می خواهد همین مسیر را برود و لذا سلاح های پیشرفته و قوی در  اختیار پ.ک.ک قرار می دهد تا در مقابل ترکیه به کار بگیرد. البته این کار تحت پوشش مقابله با داعش و ارسال سلاح برای شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG  صورت می گیرد این درحالیست که خود آمریکا هم به  این موضوع واقف است که هیچ تفاوتی میان این YPG و پ.ک.ک نیست و همگی یکی هستند.

طی دو ماه گذشته هفت کاروان سلاح و مهمات آمریکایی برای پ.ک.ک در سوریه ارسال شد. این محموله ها تاکنون توسط ۳۴۸ کامیون نظامی به مناطق کردنشین سوریه منتقل شده است.

در جریان سفر اردوغان به آمریکا و دیدار وی با ترامپ خواسته دولت ترکیه در خصوص توقف حمایت آمریکا از شاخه های پ.ک.ک در سوریه و ارسال نکردن سلاح به آنها همچون دیگر خواسته این کشور برآورده نشده و دولت آمریکا بر ادامه سیاست خود در حمایت از این گروه ها تاکید کرد.
بر اساس تصاویری که از شبه نظامیان (پ.ک.ک) در شمال شرق سوریه منتشر شده، این گروه علاوه بر موشک های ضد تانک تاو، برخی دیگر از اسلحه ساخت آمریکا مانند راکت اندازهای مختلف، خمپاره اندازهای ۸۰ و ۱۲۰ میلیمتری، بمب انداز MK19، تفنگ پیاده نظام M16، خودروی نظامی هاموی، خودروی نظامی کوگار و پهپادهای کوچک را نیز در اختیار دارد.
گروه پ.ک.ک که آمریکا آنها را متحد خود عنوان می کند، قصد تسلط بر خط مرزی واقع در فاصله بین استان حسکه سوریه تا امتداد مرز استان هاتای ترکیه را دارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی