سایز متن   /

در پی تهدید ارتش ترکیه برای ورود به شمال سوریه، یکی از فرماندهان شبه نظامیان سوریه دمکراتیک که شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG هسته اصلی آن را تشکیل می دهد اعلام کرد، همزمان با استقرار شمار دیگری از نیروهای ارتش آمریکا در شهر تل ابیض، نیروهای سوریه دمکراتیک نیز آماده رویارویی با ارتش ترکیه هستند.

نعمان عبید یکی از فرماندهان شاخه نظامی پ.وک.ک در سوریه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: ارتش ترکیه تسلیحات و نیروی نظامی گسترده ای برای حمله به شهر عفرین گردآوری کرده تا با نیروهای سوریه دمکراتیک در مناطق کردنشین درگیر شود، اما در مقابل نیز ارتش امریکا شمار بیشتری از نیروهای نظامی خود را به همراه زره پوش ها در شهر منبج مستقر کرده است و ما هم با اطمینان کامل می گوییم که پاسخ حملات ارتش ترکیه را خواهیم داد.
وی افزود: حمله به عفرین یا حمله به هر منطقه ای از شمال سوریه را نخواهیم پذیرفت و نیروهای آمریکایی هم در منطقه مستقر شده اند.
نامبرده تایید کرد که نیروهای آمریکایی تسلیحات و مهمات زیادی در اختیار نیروهای سوریه دمکراتیک قرار داده و کاملا آماده رویارویی هستند
به گفته این فرمانده نظامی در شهر منبج ارتش آمریکا تسلیحات لازم را برای رویارویی با یگانهای زرهی ارتش ترکیه و گروه های وابسته به این کشور، در اختیار نیروهای سوریه دمکراتیک قرار داده است.
این در حالی است که مراد کاریلان یکی از رهبران نظامی پ.ک.ک روز شنبه تهدید کرد در صورتی که ارتش ترکیه وارد خاک سوریه شوند سرنوشتی بهتر از داعش نخواهند داشت.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع محلی، در پی حملات توپخانه ارتش ترکیه به مواضع شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به  YPG در منطقه عفرین، شبه نظامیان YPG در حال انتقال نیرو و تجهیزات به مناطق نزدیک مرزهای ترکیه در این کانتون هستند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، YPG سلاح های نیمه سنگین خود از جمله توپ ها، خمپاره، راکت ها موشک های هدایت شونده حرارتی و نظامیان خود را به مناطق نزدیک در مرزهای ترکیه اعزام کرده است.

این تحرکات نظامی در دو طرف مرزها، روستاییان ساکن در اطراف مرزهای سوریه و ترکیه را به شدت نگران کرده است و در برخی مناطق روستاییان اقدام به ترک روستاهایی خود کرده اند

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی