سایز متن   /

منابع خبری اعلام کردند گروه پ.ک.ک ده ها عضو گروهک تکفیری – تروریستی داعش را از زندان ازاد کرده است.

گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک حاکیست شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG اعضای داعش و گروههای مخالف سو ریه را از زندان آزاد کرد. بر اساس این خبر ۱۵۰ عضو زندانی داعش و ۷ عضو گروه شورشی موسوم به ارتش آزاد از سوی پ.ک.ک آزاد شده اند.

پیش از این اسپوتنیک نیوز به نقل از  وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اطلاعات موثقی در دست است که نشان می دهد دیگر شاخه نظامی تحت کنترل پ.ک.ک موسوم به نیروی سوریه دموکراتیک و داعش با هم توافق پنهانی دارند.

سرگئی لاوروف افزود: تا آنجایی که من شنیده ام نیروی سوریه دموکراتیک بیانیه وزارت دفاع روسیه را رد کرده که می گوید داعش با پ.ک.ک  توافق پنهانی کرده تا کریدوری را برای آن باز کند تا رقه را ترک نموده و به سمت پالمیر برود. اما پس از این اطلاعات متوجه شدیم داعش برخی از نیروهایش را از رقه خارج کرده و به پالمیر منتقل کرده است.

همچنین یکی از شبه نظامیان کُردی ایزدی که موفق به فرار از پایگاه های پ.ک.ک شده است در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: پ.ک.ک برای به دست آوردن برخی مناطق مرزی شنگال ( سنجار) با داعش به توافق رسیده است. پ.ک.ک می خواست برای راضی نگه داشتن ایزدیان با توافق داعش از برخی مناطق عقب نشینی کند و بدین ترتیب نشان دهد که در حال جنگ با داعش است.

وی افزود: پس از آنکه توافق پنهانی طرفین برملا شد، من را تهدید به مرگ کردند. مسئولان بلندپایه پ.ک.ک روابط خود با داعش را انکار نکرده و از من نیز خواستند سکوت اختیار کنم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی