سایز متن   /

ارتش ترکیه با همکاری شورشیان ارتش آزاد سوریه مقدمات حمله به منطقه کردنشین عفرین در شمال سوریه که تحت کنترل پ.ک.ک قرار دارد را فراهم کرده است و این عملیات به زودی با پیشروی از اعزاز به سمت تل رفعت و عفرین آغاز خواهد شد.
 به گزارش کورد پاریز ، روزنامۀ ینی شفق که از رسانه های نزدیک به دولت ترکیه است در گزارشی از آمادگی کامل نیروهای نظامی ترکیه برای آغاز حمله به عفرین در شمال سوریه و قریب الوقوع بودن این حمله خبر داد.

به گزارش ینی شفق تدارک مقدمات لازم برای آغاز حمله به کانتون عفرین توسط ارتش ترکیه با سرعتی غیر منتظره انجام شده و به مراحل پایانی خود رسیده است.
این روزنامه علت این حمله را تهدیداتی عنوان کرده که از جانب شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) متوجه مناطقی است که ارتش ترکیه با همکاری گروه های مسلح تحت حمایت خود در عملیات موسوم به سپر فرات از نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) پاک سازی کرده است.
به نوشتۀ این روزنامه عملیات با همکاری گروه معارض سوری ارتش آزاد سوریه از اعزاز آغاز شده و به سمت مواضع (YPG) در کانتون عفرین پیش خواهد رفت.
با آغاز بحران سوریه، بر اساس یک توافق نانوشته ارتش سوریه به منظور تمرکز بر مبارزه با گروه های تکفیری در سایر مناطق سوریه، کنترل مناطق کردنشین شمال سوریه، یعنی سه منطقه‌ی از هم گسسته‌ی جزیره ، کوبانی و عفرین، را به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه واگذار کرد.

پ.ک.ک در تلاش است تا با اشغال برخی مناطق عرب نشین در شمال سوریه این سه منطقه کردنشین شمال سوریه را به یکدیگر متصل کند اما ترکیه ایجاد کمربند کُردی از سوی پ.ک.ک در مناطق شمال سوریه را خط قرمز خود می داند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی