سایز متن   /

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیوز در خبری اعلام کرد هفتمین محموله سلاح های آمریکایی به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG تحویل گردید.

به گزارش کورد پاریز اسپوتنیک نیوز ،  هفتمین محموله سلاح و مهمات آمریکاییکه شامل ۵۰ کامیون است از طریق گذرگاه مرزی سمالکا (بین اقلیم کردستان و مناطق کردنشین سوریه) به شهر حسکه و اطراف رقه منتقل و در اختیار شبه نظامیان وابسته به پ.ک.ک در این مناطق قرار گرفته است.

نوری محمد سخنگوی YPG ضمن تائید این خبر گفت: ارسال سلاح و مهمات آمریکایی برای ما گامی تاریخی است.

در مدت کمتر از یک ماه این هفتمین کاروان سلاح و مهمات آمریکایی است که برای پ.ک.ک در سوریه ارسال می شود. گفتنی است این محموله ها تاکنون توسط ۳۴۸ کامیون نظامی به مناطق کردنشین سوریه منتقل شده است.

ارسال کمک های جدید تسلیحاتی از آمریکا به پ.ک.ک باعث تیره تر شدن روابط واشنگتن و آنکارا شد و روابط را به سطح بحرانی سوق داد.
در جریان سفر اردوغان به آمریکا و دیدار وی با ترامپ نیز خواسته دولت ترکیه در خصوص توقف حمایت آمریکا از شاخه های پ.ک.ک در سوریه و ارسال نکردن سلاح به آنها همچون دیگر خواسته این کشور برآورده نشده و دولت آمریکا بر ادامه سیاست خود در حمایت از این گروه ها تاکید کرد.
بر اساس تصاویری که از شبه نظامیان (پ.ک.ک) در شمال شرق سوریه منتشر شده، این گروه علاوه بر موشک های ضد تانک تاو، برخی دیگر از اسلحه ساخت آمریکا مانند راکت اندازهای مختلف، خمپاره اندازهای ۸۰ و ۱۲۰ میلیمتری، بمب انداز MK19، تفنگ پیاده نظام M16، خودروی نظامی هاموی، خودروی نظامی کوگار و پهپادهای کوچک را نیز در اختیار دارد.
گروه های پ.ی.د/پ.ک.ک که آمریکا آنها را متحد خود عنوان می کند، قصد تسلط بر خط مرزی واقع در فاصله بین استان حسکه سوریه تا امتداد مرز استان هاتای ترکیه را دارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی