سایز متن   /

مسئول شورای شهر شنگال (سنجار) در استان نینوای عراق اعلام کرد :  بیش از ۳۰ نفر در مناطق تحت حاکمیت پ.ک.ک در شنگال کشته و چندین نفر هم زخمی  شدند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری باسنیوز، ویس نایف مسئول شورای شهر شنگال گفت: پ.ک.ک افراد غیر نظامی را در اطراف ادارات و نهادهای حکومتی در شنگال مورد هدف قرار می دهد و مسئولین اداری شهر شنگال را به  انجام دادن این کارها متهم می کند و با این اقدامات در پی ایجاد آشوب و فتنه در شنگال است .

وی در ادامه از نهادهای امنیتی خواست تا برای جلوگیری از این کار اقدامات لازم را انجام بدهند.”

مسئول شورای شهر شنگال در بخش دیگری اضافه کرد: حضور مسلحانه پ.ک.ک در شنگال، زندگی شهروندان را با خطر مواجه ساخته است، زیرا اعضای مسلح پ.ک.ک سوار بر خودروهای شیشه دودی شهروندان غیر نظامی را مورد هدف قرار میدهند و به قوانین نیز اهمیتی نمی دهند.

پس از نوامبر ۲۰۱۵ و آزادی شنگال از دست گروهک داعش ، پ.ک.ک با تشکیل چندین گروه شبه نظامی وابسته به خود در شنگال که عمدتا کردهای غیر بومی در آنها عضویت دارند، مقابله با تهدیدهای دوباره داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست . ناظران سیاسی می گویند پ.ک.ک از طریق شهر شنگال که در موقعیت استراتژیکی مهمی در مرز عراق با سوریه قرار دارد با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است و به همین دلیل حاضر به ترک شنگال نیست

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی