سایز متن   /

نخست وزیر عراق  در واکنش به تعیین تاریخ همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق گفت: این رفراندم موفق نخواهد بود.

به گزارش کورد پاریز حیدر العبادی در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: رفراندم در اقلیم کوردستان موفق نخواهد بود و نتیجه یی در بر نخواهد داشت و باید مشکلات و اختلافات بین بغداد و اربیل از طریق گفتگو حل شود.

نخست وزیر عراق افزود: ما به مطالبات شهروندان عراقی احترام می گذاریم اما ما با هم در یک کشور زندگی می کنیم و رفراندم هم در این موقعیت موفقیت آمیز نخواهد بود حتی در میان کردهای عراق نظرات متفاوتی در این باره وجود دارد.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و مسئولان برخی از احزاب سیاسی در اقلیم کردستان عراق روز ۲۵ سپتامبر را به عنوان روز برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان تعیین کردند.

اقلیم کردستان عراق طی ۲ سال اخیر با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه است. دوره قانونی ریاست مسعود بارزانی بر اقلیم کردستان به پایان رسیده است و رایزنی ها برای توافق بر سر ادامه ریاست وی تا کنون بی نتیجه بوده است و اکثر احزاب و جریانات سیاسی کردستان عراق خواستار تعیین جایگزین برای وی هستند. ماه هاست که حقوق کارکنان دوایر دولتی در اقلیم کردستان عراق به تعویق افتاده است.در شهرهای مختلف اقلیم کردستان تظاهرات اعتراض آمیز در جریان است و ۴ وزیر جنبش تغییر ماه هاست از کابینه نیچیروان بارزانی اخراج شده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی