- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

ترور پیشمرگه کُرد عراقی از سوی پ.ک.ک

شبه نظامیان پ.ک.ک در نزدیکی شنگال در استان نینوای عراق یک پیشمرگه کُرد را به قتل رساندند.

گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری باسنیوز حاکیست: در “حی شهدا” از توابع شنگال که تحت کنترل پ ک ک قرار دارد جنازه یک پیشمرگه پیدا شد که بوسیله گلوله به قتل رسیده است.

وحید باکوزی مسئول حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) در شنگال اعلام کرد: این قتل از سوی پ.ک.ک صورت گرفته است  زیرا در آنجا فقط پ ک ک مستقر است.

در همین حال محما خلیل فرماندار شنگال گفت: یک پیشمرگه به نام “امیر جردو خلیل”  که چند روز پیش مفقود شده بود، امروز جنازه اش پیدا شد.

سعید احمد فرمانده پیشمرگه های شنگال نیز اعلام کرد این پیشمرگه در حال رفتن به مرخصی بود که ناپدید شده و ب روی جنازه اش آثار گلوله های کلاشنیکف وجود دارد.

ترور جدید در شرایطی صورت گرفت که چند روز قبل شیخ نواف فرمانده پیشمرگه های بارزانی در نزدیکی زیارتگاه شیخ شرف الدین از امکان مقدس ایزدی ها از سوی پ.ک.ک ترور شد.

چند ماه قبل نیز پ ک ک دو کارمند راه و ترابری دهوک وابسته با پارتی را در این منطقه ترور کرده بود.

ادامه حضور پیکارجویان پ.ک.ک در منطقه شنگال در استان موصل عراق باعث تنش بین پ.ک.ک و حزب دمکرات کردستان عراق شده است. پس از نوامبر ۲۰۱۵ و آزادی شنگال از دست گروهک داعش ، پ.ک.ک با تشکیل چندین گروه شبه نظامی وابسته به خود در شنگال که عمدتا کردهای غیر بومی در آنها عضویت دارند، مقابله با تهدیدهای دوباره داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست . ناظران سیاسی می گویند پ.ک.ک از طریق شهر شنگال که در موقعیت استراتژیکی مهمی در مرز عراق با سوریه قرار دارد با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است و به همین دلیل حاضر به ترک شنگال نیست.