سایز متن   /

وزیر خارجه آلمان گفت: تصمیم یک جانبه اقلیم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم استقلال می تواند به تشدید تنشها در عراق منجر شود.

به گزارش کورد پاریز زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان در مورد اقدام کردهای عراق برای برگزاری رفراندوم استقلال هشدار داد و گفت: ما فقط می توانیم درباره تصمیم یک جانبه در این مورد هشدار دهیم. وحدت عراق در خطر است. بازترسیم مرزهای این کشور اقدام درستی نیست و می تواند وضعیت بی ثبات کنونی در اربیل و بغداد را تشدید کند.

به نوشته رویترز، وزیر خارجه المان در بیانیه ای افزود: دو طرف را به مذاکره برای رسیدن به توافق درباره مسائل دعوت می کنم و از آنها می خواهم آتش اختلافات را در مناطق مورد منقشه اربیل و بغداد شعله ورتر کنند.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و هیئت های احزاب شرکت کننده در جلسه روز گذشته ریاست اقلیم کردستان، روز ۲۵ سپتامبر برابر با ۳ مهر ۱۳۹۶ را به عنوان روز برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان تعیین کردند. قرار است رفراندوم در مناطق مورد مناقشه هم برگزار شود.

در اجلاس احزاب سیاسی که به رهبری بارزانی برگزار شده است جنبش گوران ( تغییر)؛ از مهمترین احزاب مخالف  و همچنین حزب اتحاد اسلامی حضور نداشته اند.

«هوشیار عبدالله» از نمایندگان عضو حزب «جنبش گوران» با رد حضور در نشست «مسعود بارزانی» او را فاقد مشروعیت در منصب ریاست کردستان عراق دانست.

 در همین حال شوان داودی نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در پارلمان عراق گفت: در دیدار اخیر یکی هیات عراقی با مسئولان وزارت خارجه آلمان خانم سابینا آن شبارفاسر به اعضای کُرد هیات عراقی هشدار داده اگر گامی در جهت جداشدن از عراق بردارند؛ تمامی دستاوردهایشان با خطر جدی مواجه خواهد شد.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی