سایز متن   /

جنبش اسلامی کردستان ضمن انتقاد از سیاست‌های نفتی اقلیم کردستان نبود پارلمان را عامل اصلی کلیه مشکلات موجود در اقلیم کردستان دانست.
به گزارش کورد پاریز، جنبش اسلامی کردستان طی اطلاعیه‌ای در خصوص پرونده‌های نفتی اقلیم کردستان سیاست‌های این اقلیم را موردانتقاد قرار داده و آن‌ها را ناشفاف توصیف کرد.
در این اطلاعیه آمده است: بعد از غارت منابع اقلیم کردستان برای مدت طولانی از سوی شرکت دانا گاز این بار صحبت‌ها پیرامون عقد قرارداد با شرکت گازپروم روسی برای فروش بخش دیگری از منابع نفتی اقلیم کردستان در منطقه گرمیان و استان حلبچه است.
جنبش اسلامی در ادامه آورده است: بیش از یک سال است شرکت مذکور در حال تفحص و انجام عملیات اکتشافی در اقلیم کردستان است و این موضوع ترس آزمودن دوباره تجربه دانا گاز را به وجود آورده است که تاکنون نیز مردم مظلوم اقلیم کردستان در حال بازپرداخت بدهی‌های آن هستند.
همچنین اشاره‌شده است: تا این لحظه معلوم نیست که چه کسانی مسئول باخت مفتضح اقلیم کردستان در برابر شرکت دانا گاز بوده و این حجم وسیع بدهی چگونه بر روی‌هم انباشت شده است که جدیدترین نمونه آن شکایت دانا گاز برای دریافت ۲ میلیارد دلار است.
جنبش اسلامی کردستان در این بیانیه بیان داشته است که به عقیده آن‌ها عقد قراردادهای ناشفاف و فروش منابع طبیعی و نفت و گاز کردستان به‌ویژه در غیاب پارلمان کردستان و دیگر دستگاه‌های نظارتی بحران‌های بیشتر و بزرگ‌تری را برای اقلیم کردستان به ارمغان خواهد آورد.
شایان‌ذکر است روز ۲۷ ماه گذشته میلادی یکی از پایگاه‌های خبری انگلستان آشکار کرد که در پی شکایت شرکت دانا گاز از اقلیم کردستان در دادگاهی انگلیسی، حکم دریافت یک میلیارد و ۹۶۳ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۳۲۰ دلار از اقلیم برای شرکت مذکور صادر شده است.
کردپرس
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی