سایز متن   /

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اطلاعات موثقی در دست است که نشان می دهد شاخه نظامی تحت کنترل پ.ک.ک موسوم به نیروی سوریه دموکراتیک و داعش با هم توافق پنهانی دارند.

به گزارش کورد پاریز سرگئی لاوروف افزود: تا آنجایی که من شنیده ام نیروی سوریه دموکراتیک بیانیه وزارت دفاع روسیه را رد کرده که می گوید داعش با پ.ک.ک  توافق پنهانی کرده تا کریدوری را برای آن باز کند تا رقه را ترک نموده و به سمت پالمیر برود. اما پس از این اطلاعات متوجه شدیم داعش برخی از نیروهایش را از رقه خارج کرده و به پالمیر منتقل کرده است.

پیش از این خبرگزاری اسپوتنیک نیوز به نقل از منبعی در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: جنگنده و هلیکوپترهای جنگی نیروی آسمانی روسیه به همراه یگان های ویژه ی روسیه، حملات کوبنده و تاثیرگذاری علیه یک کاروان از تروریست های داعش انجام داده اند اما شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به ی.پ.گ که با داعش در ارتباط است به این گروه تروریستی قول داده تا مسیر را برای خروج آنها از رقه آماده کند.

همان منبع تاکید کرده سازمان تروریستی داعش با شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) توافق کرده که از رقه خارج شود و به تدمور برود و YPG هم مسیر را برای این کار هموار کند اما جنگنده های روسیه این مسیر را مسدود کردند و اجازه ی اجرایی شدن توافق بین داعش و پ.ک.ک را ندادند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی