سایز متن   /

خانم شکران عبدالله در خانواده ای کُردگرا در ترکیه به دنیا آمد. وی از سال ۱۹۹۱ به پ.ک.ک ملحق شد و پس از ۱۳ سال عضویت و فعالیت در پ.ک.ک نهایتاً در سال ۲۰۰۴ به خاطر فاصله گرفتن پ.ک.ک از اصول اولیه که داعیه آن را داشت این گروه را ترک کرده است، خانم شکران عبدالله در مصاحبه با نشریه گولان چاپ اقلیم کردستان عراق موارد تکان دهنده ای درباره ماهیت واقعی پ.ک.ک بیان کرد. .

شکران عبدالله در بخشی از این مصاحبه با اشاره به محیط کاملا ایزوله و بسته در داخل پ.ک.ک و سرکوب شدید هرگونه انتقاد در این گروه گفت: این امکان وجود نداشت که از درونِ پ.ک.ک ، بتوان استراتژی و برنامه را تغییر داد، زیرا یکی از روش های پ.ک.ک این است که اجازه آزادی عمل نمی دهد و هیچ کس حق نداشت در داخل این گروه فکر و دیدگاه خود را بیان کند، لذا صدها نفر مثل من بودند که می دانستند پ.ک.ک از فکر و برنامه اصلی خود فاصله گرفته است اما هرکسی انتقادی از آنها داشت، بلافاصله به عنوان دشمن و مخالف قلمداد می شد.

عضو سابق پ.ک.ک گفت: وقتی که ما در پ.ک.ک به مسئولان این گروه می گفتیم جنگ و درگیری شما علیه سایر احزاب وجناح های کُردستان غلط است، ما را خائن قلمداد می کردند و به ما می گفتند این نشانه عدم خلوص و صداقت شماست که حاضر به جنگیدن نیستید.

شکران عبدالله اضافه کرد: پ.ک.ک وجود هر حزب کُردی که بر هویت کُردی و ناسیونالیم کُردی تاکید داشت را خطری برای خود می داند. حتی تلاش کرده جریان ملی گرایی کُردی در کردستان ترکیه را نیز ضعیف کند.

این عضو سابق پ.ک.ک با اشاره به رویکرد جدید پ.ک.ک طی سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و شروع جنگ شهری و حفر خندق ها گفت: جنگی که پ.ک.ک در داخل به راه انداخت، ضرر و زیانی برای ترکیه نداشت، برعکس سبب قویتر شدن ترکیه شد و پ.ک.ک باید این حقیقت را ببیند چراکه من معتقد نیستم که مسئله تنها به اشتباه سیاسی پ.ک.ک برگردد بلکه مسئله این است که استراتژی پ.ک.ک از ریشه دارای اشکال است.

شکران عبدالله در بخش دیگری از گفتگوی خود با نشریه گولان به موضوع تسلیح کودکان و نوجوانان از سوی پ.ک.ک پرداخت. وی در این خصوص تصریح کرد: مسلح کردن دختران و پسران کم سن و سال و کودک توسط پ.ک.ک موضوع جدیدی نیست و از همان بدو تاسیس هرگز به این موضوع فکر نکرده اند که جذب کودکان کار ددستی است یا خیر؟ نزد آنها این رفتار خیلی عادی است. پ.ک.ک از این لحاظ اصلا به منشورات بین المللی توجهی ندارد و آنها را نقض می کند. ه

شکران عبدالله افزود: بکارگیری کودکان و نوجوانان برای خود پ.ک.ک هم خطرناک است زیرا باعث می شود که این گروه همچنان در لیست ترور باقی بماند و اینکه با دیدی به آن بنگرند که ضد قوانین و سیاست های بین المللی است. به عبارتی دیگر این اقدامات برای خود گروه هم خطرناک است. از سوی دیگر ربودن کودکانی با سن و سال ۱۳ و ۱۴ سالی به ویژه اگر دختر باشند، خسارات جبران ناپذیری برای این کودکان از لحاظ روحی و روانی و حتی جسمی وارد می کند.

خانم شکران عبدالله با اشاره به نفی نهاد خانواده در پ.ک.ک گفت: متاسفانه گام اول در پ.ک.ک از بین بردن بنیان خانواده است و برای اولین بار از شما می خواهند که پدر و مادرت را فراموش کنی که به نظر من اگر کسی از خانواده اش دور نگه داشته شد، ارزش های ملی را هم از دست خواهد داد چونکه اگر من به خانواده ام وابسته نباشم هیچ وقت به ملت مقید نخواهم بود .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی