سایز متن   /

بسیاری از سلاح هایی که کشورهای غربی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در اختیار شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG قرار داده اند، توسط نیروهای ترکیه از غارهای پ.ک.ک در استان های حکاری و شرناک کشف شدند.

گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه حاکیست عملیات ضد تروریسم نیروهای ترکیه علی رغم شرایط بد جوی و آب و هوایی در استان های شرناک و حکاری ادامه داشته و سلاح و مهمات زیادی متعلق به گروه جدایی طلب پ.ک.ک کشف و ضبط شده است.

در بین سلاح های کشف شده توسط ارتش ترکیه در غارهای مورد استفاده پ.ک.ک، سلاح های غربی نیز به چشم می خورند.

نیروهای ترکیه که با استفاده از اطلاعات واصله در استان شرناک دست به عملیات زده بودند، ۲ راکت تاس ساخت سوئد و ۲ خمپاره انداز ۶۰ میلیمتری را کشف و ضبط کردند.

با کشف اسلحه های M-16 ساخت آمریکا در استان های حکاری و شرناک، قابل اعتماد بودن ضمانت کشورهای غربی مبنی براینکه سلاح های داده شده به گروه پ.ک.ک علیه ترکیه استفاده نخواهد شد، مورد شک واقع شده است.

از سوی دیگر،  شاخه های پ.ک.ک در سوریه (PYD و YPG) با ارسال سلاح و مهمات به داخل ترکیه، پ.ک.ک را تقویت می کنند.

راکت ضد تانک و انواع دیگر اسلحه و مواد منفجره با ارسال از منطقه شنگال در استان موصل عراق و کاراچوک در شمال غربی سوریه به داخل ترکیه، در اقدامات خرابکارانه مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

بخشی زیادی از این مهمات را سلاح هایی تشکیل می دهند که از سوی آمریکا در اختیار پ.ک.ک قرار گرفته است.

با سلاح هایی که توسط دیگر کشورها مخصوصا آمریکا در اختیار شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه قرار گرفته است، این گروه دارای امکاناتی مانند یک ارتش کوچک است.

این کمک ها به بهانه مبارزه شاخه نظامی پ.ک.ک با گروه تروریستی داعش در شمال سوریه و عراق در اختیار این گروه قرار گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا در اکتبر ۲۰۱۵ ارسال ۵۰ تن سلاح و مهمات به YPG را پذیرفته بود.

در همین حال منابع محلی سوریه نیز در دوم دسامبر ۲۰۱۵ اعلام کردند که یک فروند هواپیمای باری روسیه، محموله مهمات به وزن ۵ تن را در منطقه شیخ مقصود در شمال حلب که در اختیار PYD قرار دارد، رها کرده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی