سایز متن   /

در حالی که احزاب کرد عراق، هنوز برای حل بحران سیاسی اقلیم کردستان عراق به توافق دست نیافته اند، امید صباح سخنگوی ریاست اقلیم کردستان عراق روز پنجشنبه به یک رسانه در کردستان گفت، مسعود بارزانی کماکان بر نشست سریع احزاب و حل بحران مشروعیت سیاسی در اقلیم اصرار دارد.

به گزارش کورد پاریز امید صباح در گفت وگو با شبکه کردی کردستان ۲۴ نزدیک به حزب دمکرات کردستان عراق، افزود:بارزانی اواخر سال گذشته میلادی پیشنهاد کرد که ۳ ریاست پارلمان، نخست وزیری و ریاست اقلیم، منحل و روسای جدید برای آنها تعیین شود.
این در حالی است که ۶ ماه از این پیشنهاد می گذرد و احزاب کرد عراقی هنوز در خصوص مکانیزمی برای پایان دادن به بحران مشروعیت سیاسی در اقلیم کردستان عراق به توافق دست نیافته اند.
همزمان ، اما جعفر ایمنیکی نایب رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه تاکید کرد حزب دمکرات کردستان عراق بر تصمیم خویش برای خروج دکتر یوسف محمد رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق از جنبش تغییر ، از هیات رئیسه پارلمان اقلیم کردستان عراق اصرار می ورزد.
بدنبال بروز اختلافات سیاسی اکتبر ۲۰۱۵ بین جنبش تغییر به رهبری نوشیروان مصطفی امین و حزب دمکرات کردستان عراق ، در خصوص کاهش اختیارات مسعود بارزانی و جایگزینی فرد دیگری به جای وی، دکتر یوسف محمد رئیس پارلمان اقلیم از ورود به اربیل و حضور در نشست پارلمان اقلیم ، به دستور مسعود بارزانی منع شد.
احزاب کرد عراقی نیز با تاکید بر حل بحران مشروعیت سیاسی در اقلیم کردستان عراق آن را مقدم بر برگزاری رفراندوم و همه پرسی در اقلیم کردستان عراق می دانند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی