سایز متن   /

نماینده جنبش گوران در پارلمان اقلیم کردستان عراق می گوید گوران مستقل خواهد ماند و با هیچ حزب سیاسی دیگری ادغام نخواهد شد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری باس نیوز در پی درگذشت نوشیروان مصطفی رئیس و بنیانگذار جنبش تغییر (گوران) گمانه زنی هایی مبنی بر ادغام این گروه سیاسی با اتحادیه میهنی کردستان عراق مطرح شد، اما رابون معروف نماینده جنبش گوران در پارلمان اقلیم کردستان عراق در این زمینه گفت: جنبش گوران در مسیر و فرهنگ سیاسی نوشیروان مصطفی فعالیت خود را ادامه خواهد داد و با هیچ حزب اقلیم کردستان ادغام نخواهد شد .

وی افزود: ما پیمان می بندیم که مستقل خواهیم ماند.

همچنین شورش حاجی سخنگوی رسمی جنبش تغییر اعلام کرد که‌ این حزب راه نوشیروان مصطفی را ادامه داده و بر سر مانیفست و آرمان‌های وی تن به سازش نخواهد داد.

پیش از این برخی از مسئولان اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکیتی) از مسئولان گوران دعوت کرده بودند که  به “خانه بزرگ خود” یکتیتی برگردند.

نوشیروان مصطفی روز ۲۹ اردیبهشت ( ۱۹ می ۲۰۱۷ )  به علت بیماری در سلیمانیه درگذشت.

نوشیروان مصطفی همراه با جلال طالبانی و چند تن دیگر در سال ۱۹۷۵ اقدام به تشکیل اتحادیه میهنی کردستان نموده این همراهی تا سال ۲۰۰۶ ادامه داشت. در این سال نوشیروان مصطفی رسماً خروج خود از اتحادیه میهنی را اعلام کرده در سال ۲۰۰۹ جنبش تغییر را تشکیل داد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی