سایز متن   /

حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه موسوم به آکپارتی، کنگره سراسری خود را برای انتخاب رئیس جدید برگزار کرد و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، بار دیگر به کرسی ریاست حزب «عدالت و توسعه» تکیه زد.

به گزارش کورد پاریز کنگره سراسری آکپارتی با دعوت دفتر مرکزی، در آنکارا و با حضور بیش از ۱۴۰۰ نماینده و عضو آن برگزار شد.اردوغان در آگوست ۲۰۱۴ زمانی که رئیس جمهوری شد، روابط خود با حزب را طبق قانون اساسی قطع کرد، اما او به لطف اصلاح ماده یک قانون اساسی به حزب خود که در سال ۲۰۰۱ از مؤسسان آن بود، بازگشت.

«رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در نشست فوق‌العاده حزب عدالت و توسعه، از تمدید وضعیت اضطراری در این کشور خبر داد.

اردوغان که در نشست حزب حاکم ترکیه به عنوان رییس این حزب انتخاب شد، تاکید کرد تا زمانی که برقراری امنیت و ثبات در ترکیه تضمین نشده باشد، وضعیت اضطراری تمدید می‌شود.

وضعیت اضطراری در ترکیه پس از کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ برقرار شد و وقایع دیگری مانند بمب‌گذاری‌های متعدد و درگیری با احزاب کُرد، موجب شد وضعیت اضطراری بارها تمدید شود.

مخالفان آنکارا و اردوغان معتقدند برقراری وضعیت اضطراری در ترکیه آزادی و حقوق شهروندان این کشور را تهدید کرده و می‌بایست هرچه سریع‌تر لغو شود.

همزمان با بازگشت رجب طیب اردوغان به حزب عدالت و توسعه ، حلقه مدیریتی این حزب نیز تغییر کرد. در کنگره فوق‌العاده حزب حاکم تقریبا نیمی از حلقه مدیریت اجرایی حزب شامل سازمان‌ جوانان و حلقه تجاری تغییر کردند و افراد جدید جایگزین شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ۱۹ نفر از اعضای هیئت اجرایی و محور تصمیم‌گیری در حزب عدالت و توسعه در کنگره فوق‌العاده این حزب تغییر یافتند. همچنین دو شخصیت مهم حزب عدالت و توسعه از جمله ویسی آینا، معاون نخست وزیر و محمد موذن اوغلو، وزیر کار نیز از این هیئت اجرایی بیرون آمدند.

در سازمان جوانان به عنوان بخشی از حزب عدالت و توسعه نیز تغییراتی صورت گرفت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی