سایز متن   /

کردها و اهل سنت به عنوان یکی از مهمترین اقشار جامعه ایرانی، بر شرکت خود در انتخابات پیش رو تاکید کرده و خواستار حضور گسترده مردم در این رویداد مهم سیاسی شدند.

اقشار مختلف مردم ایران در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و انتخابات نقش بی بدیلی ایفا کرده و همواره پشتیبان و حامی کشور و نظام بوده اند.
کُردها و اهل سنت نیز از جمله بخش های مهم و تاثیر گذار جامعه در ایران اسلامی هستند که وفاداری و پایبندی آنان به آرمان های انقلاب، غیرقابل انکار است.
انتخابات به عنوان نماد دموکراسی و عرصه گزینش مدیران، کانالی برای حضور کردهای اهل سنت بوده و این خطه از ایران اسلامی، در سال های گذشته کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته اند.
کُردها سالهاست که با حضور پرشور خود در انتخابات، نقشی اساسی در تعیین سرنوشت کشور ایفا می کنند و این مهم، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، نمود پیدا کرد.
مشارکت ۷۲ درصدی مردم کردستان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، تاثیر بسیار زیادی در پیروزی دولت تدبیر و امید داشت و این مهم، نشان از تاثیرگذاری رای کُردها و اهل سنت در تعیین سرنوشت کشور دارد.
هم اکنون نیز که فضای کشور، مملو از بحث انتخابات است، در کردستان نیز، شور و شوق زیادی بر استان حاکم بود و تبلیغات کاندیداها تا دیشب به شدت ادامه داشت.
با توجه به اینکه یک روز بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است، این شور و هیجان موجود در فضای استان، بیانگر آمادگی مردم برای شرکت در انتخابات است.
کُردها و بهتر بگوییم اهل سنت به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بخش جامعه، هیچگاه نسبت به انتخابات بی تفاوت نبوده و حضور گسترده آنان در انتخابات گذشته، بیانگر این ادعا است.

** حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات ضروری است
امام جمعه موقت سنندج حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات را ضروری دانست و گفت: شرکت در انتخابات، وظیفه و تکلیف شرعی و انسانی هر ایرانی است.
ماموستا محمدامین راستی با اشاره به اینکه حکومت ایران یک حکومت اسلامی و بر مبنای قرآن و شریعت رسول الله است و استکبار جهانی و در راس آن اسرائیل و آمریکا درصدد مخدوش جلوه دادن اسلام هستند گفت: در همین راستا مسلمانان بنا بر تکلیف شرعی خود موظفند در انتخابات شرکت کنند تا دشمنان دین از دستیابی به مقاصد خود ناکام بمانند.
وی برقراری امنیت را یکی از فاکتورهای قدرت ملی کشور برشمرد و گفت: رئیس جمهور آینده باید امنیت و آرامش کشور را تامین کند.
وی اظهار کرد: رئیس جمهور آینده باید دغدغه از میان برداشتن فقر و بیکاری جامعه و بهبود وضعیت معیشتی مردم را داشته باشد.
وی ادامه داد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری باید در مورد کاندیداهای مورد نظر مطالعه و تحقیق کنند و به کاندیدای اصلح، توانمند و دلسوز به مصلحت مردم رای دهند.
راستی اظهار کرد: کاندیدای شوراهای اسلامی شهر باید متعهد، دلسوز و متخصص در امور شهری باشند و رفع معضلات شهری را در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی ادامه داد: رفع بیکاری جوانان و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه باید در اولویت برنامه های رئیس جمهور آینده باشد.

** حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای سبب استحکام انقلاب اسلامی می شود
امام جمعه دیواندره هم گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای سبب عزت، سربلندی و استحکام انقلاب اسلامی می شود.
ماموستا خالد معروفی افزود: انتخابات در جامعه اسلامی باید بر مدار قانون و ضوابط اسلامی حرکت کند شورای نگهبان بر شوراهای انتخاباتی نظارت دارد و بر اساس این ضوابط افراد انتخاب می شوند.
وی داشتن ایمان، تقوا، دلسوز بودن، توجه به مصالح مردم و آرمان های انقلاب اسلامی را از ویژگی های یک کاندیدای ریاست جمهوری برشمرد و گفت: رئیس جمهور آینده باید مصلحت عمومی جامعه را بر مصلحت شخصی ترجیح دهد.
وی با اشاره به اینکه مردم در انتخابات ریاست جمهوری باید به فرد خدمتگذار و دلسوز به مصلحت کشور رای دهند، اظهار کرد: باید فردی انتخاب شود که مصلحت عمومی نظام را بر مصلحت شخصی ترجیح دهد و بتواند در برابر موضع گیری دشمنان نظام جمهوری اسلامی قاطعانه عمل کند.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی درصدد کمرنگ جلوه دادن مشارکت مردم در انتخابات هستند گفت: حضور حداکثری و پرشور مردم توطئه های دشمنان نظام اسلامی را خنثی می کند و از نفوذ و دخالت های دشمنان به کشور جلوگیری می کند.
ماموستا معروفی بر حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت: انتخاب آگاهانه و اصلح باید اولویت ویژه مردم در انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد.
وی افزود: امید است مردم قدرشناس، نجیب و وفادار به انقلاب اسلامی بار دیگر با حضور در پای صندوق های رای نقش سیاسی و اجتماعی خود را به درستی ایفاء کنند.
وی اظهارکرد: هر کسی به هر اندازه که به وی مسئولیت داده شده از وی مسئولیت خواسته می شود و هم در دنیا و هم در آخرت مورد حسابرسی قرار می گیرد.

** شور و شوق مردم کردستان برای شرکت در انتخابات، کاملا مشهود است
امام جمعه سنندج هم با بیان اینکه مردم کردستان نسبت به نظام، حسن نیت دارند افزود: شور و شوق مردم کردستان برای شرکت در انتخابات، کاملا مشهود است.
ماموستا عبدالرحمن خدایی افزود: مردم کردستان در ادوار گذشته همواره مشارکت گسترده ای در انتخابات داشته و وفاداری خود را به انقلاب و نظام نشان داده اند.
او با بیان اینکه تشیع و تسنن در کردستان همواره نفع یکدیگر را خواسته اند افزود: سنی و شیعه پشت به پشت هم و در کمال احترام، از انقلاب دفاع کرده و بار دیگر آماده اند حماسه ای بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بیافرینند.
ماموستا خدایی کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها را از دادن وعده های دروغ برحذر داشت و ادامه داد: نامزدها مسئولیت تعهدات و وعده های انتخاباتی خود را بر عهده گرفته و آن را عملی سازند.

** شرکت در انتخابات، امری ضروری و تکلیفی شرعی است
رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور واحد سنندج نیز با بیان اینکه مشورت در اسلام و آموزه های دینی، جایگاه مهمی دارد افزود: مشارکت در انتخابات، امری ضروری و تکلیفی شرعی است.
ماموستا اقبال بهمنی ادامه داد: فضای انتخاباتی موجود در کردستان، بسیار گرم و پرشور است و این نشان از اهمیت انتخابات در میان مردم این خطه دارد.
وی با اشاره به اینکه کردستانی ها همواره مشارکتی حداکثری در انتخابات گذشته داشته اند ادامه داد: مردم کردستان این بار هم با حضور گرم خود، برگی زرین به افتخارات خود می افزایند.
وی انتخابات را از دیدگاه سیاسی، اجتماعی و دینی مهم ارزیابی کرد و گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای، باعث ناامیدی دشمنان نظام می شود.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه بالاترین مقام اجرایی کشور توسط مردم گزینش می شود، باید ارزش زیادی برای آن قائل شد و نسبت به انتخاب آن حساسیت نشان داد.
ماموستا بهمنی به نقش روحانیون در تشویق مردم برای شرکت در انتخابات اشاره کرد و اضافه کرد: روحانیان ضمن شرکت فعال در انتخابات، مردم را نیز به مشارکت گسترده در این امتحان بزرگ، ترغیب کنند.
وی انتخاب فرد اصلح را بسیار مهم دانست و گفت: مردم به نامزدی رای دهند که برنامه ریزی منظمی برای اداره کشور داشته و اهل عمل باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی