سایز متن   /

ساعت ۸ صبح امروز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد.

بر اساس اعلام مسئولان ستاد انتخابات کشور تعداد ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۶ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ هزار نفر رأی اولی هستند.

در این دور از انتخابات ۶۳ هزار و ۴۲۹ شعبه اخذ رأی آماده حضور میلیونی هموطنانمان برای اخذ رأی هستند که در هر یک از شعب حداقل ۲ صندوق  اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا پیش‌بینی شده است.

بر این اساس یک میلیون و ۱۵۰ هزار عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هستند.

تعداد ۲۰۰ میلیون تعرفه اخذ رأی برای این دو انتخابات چاپ و به تمامی استان‌ها ارسال شده است و تعداد بیش از ۱۳۰ هزار صندوق اخذ رأی هم تدارک دیده شده و در اختیار تمامی استان‌ها قرار گرفته است.

طبق ماده ۲۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری اخذ رأی در داخل و خارج از کشور و در یک روز به مدت ۱۰ ساعت انجام می‌گیرد و در صورت ضرورت قابل تمدید است.

بر اساس اعلام وزیر کشور اخذ رأی ساعت ۸ صبح مروز ۲۹ اردیبهشت ماه در تمامی شعب اخذ رأی آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت که البته این زمان با دستور وزیر کشور قابل تمدید است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی