سایز متن   /

رئیس شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) با اشاره به شکست سیاست های پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه گفت: پ.ک.ک با سیاست های غلط خود این مناطق را با بحرانی سیاسی مواجه کرده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگاه اینترنتی ” گولان میدیا”  ابراهیم برو گفت: پ.ک.ک سلاح هایی را که از نیروهای ائتلاف ضد داعش دریافت می کند علیه ENKS بکار می گیرد و روزی نیست که اعضا و هواداران و سران این شورا از سوی اعضای مسلح پ.ک.ک دستگیر و یا ربوده نشوند.

رئیس شورای میهنی کردهای سوریه گفت: در شرایطی که همه خواستار اتحاد کردها هستند ما می بینیم که پ.ک.ک میان کردها شکاف ایجاد می کند.
ابراهیم برو در ادامه گفت: اکنون پ.ک.ک می خواهد آتش فتنه را میان کردها شعله ور کند. پ.ک.ک در اداره کردن مناطق کردنشین سوریه شکست خورده است. اکنون درصدد است مداخله در خاک اقلیم کردستان است.

وی تصریح کرد: پ.ک.ک کردستان ترکیه را ویران کرد و حالا می خواهد مناطق کردنشین سوریه را نیز از طریق شاخه خود (PYD) نابود کند.

ابراهیم برو افزود: مسئولان PYD فکر می کنند که مردم مطلع نیستد که این گروه وابسته به پ.ک.ک است و از قندیل دستور می گیرند.

رئیس ENKS در پایان گفت: تمامی دستگیرشدگان ENKS مورد تهدید و شکنجه قرار گرفته اند. لذا ما از نیروهای ائتلاف و آمریکا گله مند هستیم که به بهانه ی جنگ علیه داعش، دیکتاتوری پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه ادامه یابد.

شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است، اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه محسوب می شود که رفتار و عملکرد پ.ک.ک در اداره مناطق کردنشین سوریه را به چالش کشیده است.

شورای میهنی کردهای سوریه دارای یک بازوی نظامی ۱۵ هزار نفری با عنوان لشکر روژ است که پ.ک.ک اجازه بازگشت این نیرو به مناطق کردنشین سوریه را نمی دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی