سایز متن   /

این روزها چهره سنندج حال و هوای دیگری دارد از ترمینال سنندج که وقتی وارد شهرمی شویم به خیابان نبوت و میدان های انقلاب و آزادی می رسیم انواع بنرها، پوسترها و عکس های تبلغات نامزدهای انتخاباتی به چشم می خورد و نظر بیننده را به خود جلب می کند.

بنرها با انواع مختلف مجموعه ای از چند عکس کاندیداهایی که با هم ائتلاف کردند و یا به صورت دو نفره و سه نفره و یا تک نفره در بین این تصاویر کاندیدای با لباس محلی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در آستانه ۲۹ اردیبهشت و برگزاری انتخابات سرنوشت ساز همه مردم مشتاقانه در خصوص دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنحمین دوره شوراهای اسلامی صحبت می کند و تلاش دارند تا با آگاهی و هوشیاری کامل در انتخابات حضور داشته باشند.

داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا هر کدام با شعار خاصی به صحنه آمده‌اند و در نشست ها و جلسات مختلف در ستادها، مساجد و منازل و خیابان ها حضور یافته و ایده های خود را به مردم اعلام می کنند هر چند اکثر این کاندیداها ایده خاصی ندارند و فقط قول رفع مشکلات شهر سنندج را می دهند و برخی دیگر از این کاندیدا با تحصیلات عالی و با ایده خاص آمده اند ولی بیشتر مردم به طور کافی این افراد را شناسایی نکرده اند.

هواداران برخی از کاندیداها در ستادهای شورای شهر  با پخش موسیقی و سرودهای انقلابی، یزله، توزیع شیرینی و شربت مردم سعی دارند تا رای شهروندان را به سوی خود جلب کنند.

در این دوره از انتخابات داوطلبان در فضای مجازی خود را مرد سازندگی، صداقت در گفتار و شهامت در عمل معرفی کرده و با عکس نوشته هایی متحول کردن شهر را وعده می دهند و برنامه های نوین خود را معرفی می‌‌کند.

برخی از شهروندان می گویند: انتخاب افراد با کفایت و اصلح می تواند مشکلات شهر را مرتفع کند در غیر این صورت مشکلات به قوه خود باقی می ماند.
یکی از شهروندان دیگر می گوید:نماینده های شورای شهر باید توانایی انجام کار و رفع مشکلات مردم و شهر داشته باشند.

پرستو نادری با بیان اینکه مردم در انتخاب نامزدها باید دقت کافی داشته باشند، گفت:نماینده های شورای شهر منتخب مردم باید برای خدمات به شهر تلاش کنند و مجلس شورای آنها مانند شورای شهر سابق منحل شود.

یکی دیگر از شهروندان در این باره گفت:از همه قشر برای عضویت در شورای شهر کاندیدا شدند و به نظرم کسانی انتخاب شوند که تخصص لازم را در عمران و ساماندهی شهر داشته باشند.

منصور عزیزی افزود: در سنندج افراد نخبه و تحصیلکرده زیادی وجود دارد ولی تاکنون از ایده های آنها استفاده نشده و در بین کاندیداها نیز دیده می شود و مردم باید بتوانند این افراد را شناسایی و به آنها رای دهند.

دبیر هیات نظارت بر انتخابات کردستان به آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره و اظهار کرد: در مجموع، هشت هزار و ۹۷۲ نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا کردستان، ثبت نام کردند.

سیدخالد حسینی اضافه کرد: از این تعداد، هزار و ۳۰۷ نفر در شهرها و هفت هزار و ۶۶۳ نفر در روستاها ثبت نام کرده بودند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی