سایز متن   /

نخست وزیر ترکیه در جدیدترین واکنش خود نسبت به کممک تسلیحاتی آمریکا به پ.ک.ک در سوریه اعلام کرد: از نظر ترکیه بین پ ک ک و شاخه این گروه در سوریه موسوم به پ.ی.د. فرقی وجود ندارد و برای همین نیز نمی توان با یک گروه تروریستی همچون پ.ک.ک یک گروه تروریستی دیگر مانند داعش  را از بین برد و چنین رویکردی این شایسته دولت های بزرگ نیست.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی بینالی ایلدریم گفت: ما از قبل نیز ناراحتی خود در زمینه تسلیح پ.ک.ک را به آمریکا اعلام کرده ایم و از وضعیت موجود راضی نیستیم. می گویند مجبور هستیم. ما این را نیز قبول نمی کنیم.

نخست وزیر ترکیه که پس از اقامه نماز در یک مسجد در لندن به سوالات خبرنگاران پاسخ می داد ، افزود: مقامات آمریکایی به ما گفتند آماده همکاری هستند. هم برای تبادل استخباراتی و هم ردگیری منابع مالی سازمان تروریستی پ ک ک و همچنین اتخاذ تدابیر لازم. آنها اعلام کردند که پس از عملیات رقه اعضای پ.ک.ک  در آنجا حضور نخواهند داشت و اجازه نخواهند داد ترکیب جمعیتی منطقه به هم بخورد.

دولت آمریکا هفته گذشته با ارسال سلاح برای شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موافقت کرد و اولین محموله سلاح نیز تحویل این گروه شد.

آنکارا معتقد است آمریکا در قبال پ.ک.ک رفتار دوگانه ای دارد و از پ.ک.ک به عنوان یک ابزار در جهت منافع خود در خاورمیانه استفاده می کند. از یکسو آمریکا نام گروه پ.ک.ک را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است و از سوی دیگر برای این گروه در سوریه سلاح ارسال می کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی