سایز متن   /

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با تاکید بر حضور آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات، افزایش تعهد احزاب را در گرو مشارکت گسترده مردم در پای صندوق های اخذ رای عنوان کرد.

اسکندر مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران ساز و کارهای مناسب قانونی برای مشارکت شهروندان تعریف شده و شهروندان از طریق مکانیسم انتخابات در تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خویش سهیم بوده اند.
وی اظهار کرد: ایران حداقل در مقایسه با کشورهای در حال توسعه دارای بیشترین تعداد برگزاری انتخابات است و به طور متوسط هر یک سال یکبار در ایران انتخابات برگزار شده و همین امر نیز موجب شده تجربه انتخاباتی شهروندان چشمگیر و حائز اهمیت باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور کردستان ادامه داد: در جمهوری اسلامی، شرکت مردم در انتخابات بر پایه ضرورت عقلی و اعتقادی استوار است بر این اساس ملت ایران حضور در انتخابات را هم حق شهروندی و هم تکلیف ملی، دینی و انقلابی خود می داند.
وی افزود: در کشور ما در همه انتخابات‌ها، حتی در سخت‌ترین شرایط، در دوران جنگ تحمیلی، مشارکت حداکثری در اولویت بوده است و این موضوع از همان رویکرد ماهیتی و ساختار مردم سالاری واقعی در ایران ناشی می شود.
مرادی با بیان اینکه در تمامی نظام های سیاسی میزان مشارکت مردم تعیین کننده مشروعیت نظام است اظهار کرد: تمامی احزاب رقیب در عرصه انتخابات در پی کسب آرای حداکثری شهروندان هستند لذا درصد بالای مشارکت مردمی در کارکرد احزاب و دولت های منتخب نقش بسزایی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امروز دشمنان با ترفندهای مختلف در صدد جلوگیری از مشارکت مردم در این عرصه هستند گفت: بدون شک ملت ما مثل همیشه به این دسیسه ها بی توجه بوده و با حضور گسترده و آگاهانه خود در پای صندوق های اخذ رای بار دیگر اقتدار ایران را به جهانیان نشان می دهند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت بصورت همزمان در سراسر کشوربرگزار می شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی