سایز متن   /

یک عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی در پارلمان عراق می گوید تاکتیک پ.ک.ک  و گروههای وابسته به آن در شنگال (سنجار ) در استان موصل بدون نتیجه خواهد بود زیرا ترکیه می داند پ ک ک چه می کند و این احزاب نیز قربانی سیاست پ ک ک خواهند شد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری باسنیوز شاخوان عبدالله نماینده کرد و عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی در پارلمان عراق درباره تاکتیک پ.ک.ک در تاسیس احزاب جدید در شنگال گفت:  پ ک ک نخست می خواست خود را به عنوان یک نیروی مردمی معرفی کند تا ترکیه به آن حمله نکند اما موفق نشد. اکنون نیز می خواهد چند حزب تاسیس کند تا ترکیه نتواند به این گروه حمله کند. می خواهد بگوید اینها کردهای ایزدی هستند و مجوز رسمی از دولت مرکزی عراق دارند.

وی افزود: ترکیه از این مسئله خبر دارد و می داند پ ک ک چه می کند. برای همین نیز این احزاب بایستی بدانند همانند پ.ی.د. (شاخه پ.ک.ک در سوریه) هدف حملات ترکیه قرار خواهند گرفت و قربانی سیاست های پ ک ک می شوند. تا زمانی که نشانه ها و پرچم های پ ک ک با این گروه ها باشد مورد حمله ترکیه قرار خواهند گرفت.

منابع خبری هفته گذشته اعلام کردند یک حزب وابسته به پ.ک.ک در عراق با نام ” حزب آزادی و دمکراسی ایزدی ها” موسوم به پاده (PADE) که پیش از این اعلام موجودیت کرده بود بصورت رسمی از دولت مرکزی عراق در بغداد مجوز فعالیت دریافت کرده است.  از فردی به عنوان “قحطان علی” به عنوان رئیس این حزب نام برده می شود. وی اعلام کرده است که حزب پاده در انتخایات آینده پارلمانی عراق شرکت خواهد کرد.

همچنین ۴ گروه شبه نظامی وابسته به پ.ک.ک با عناوینی همچون:  یگان های مدافع شنکال، یگان های زنان شنگال ،  نیروی آسایش شنگال و نیروی ویژه ایزدی خان نیز در منطقه شنگال و اطراف آن فعال هستند.

تأسیس پلاتفرمها، احزاب و گروه های پوششی یکی از تاکتیک های پ.ک.ک برای گمراه کردن و فریب کشورها و نیز سازمان های بین المللی است تا این گروه های اقماری همانند حزب مادر در فهرست سازمان های تروریستی قرار نگیرند.

محما خلیل فرماندار شنگال در این زمینه می گوید: ما اجازه نمی دهیم شنگال قربانی رقابت های سیاسی گردد و هر حزبی بخواهد در شنگال مجوز بگیرد بایستی از وزارت امور داخلی اقلیم کردستان مجوز داشته باشد و ما دخالت در مدیریت شنگال را رد می کنیم.

گروه پ.ک.ک چنین تاکتیکی را در مناطق کردنشین سوریه نیز اجرا کرده است و هم اکنون پلاتفرم ها و گروه هایی همچون: حزب اتحاد دمکراتیک (PYD)، یگان های مدافع خلق (YPG)، یگان های مدافع زنان (YPJ)، نیروی سوریه دمکرات (HSD)، جنبش جامعه دمکراتیک (TEVDEM) که همگی مجری سیاست های پ.ک.ک هستند در مناطق کردنشین سوریه فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی