سایز متن   /

گروه بین المللی بحران در گزارشی اعلام کرده است: احتمال قربانی شدن شاخه پ.ک.ک در سوریه موسوم به پ.ی.د  میان توافقات روسیه و ترکیه وجود دارد. این گزارش می افزاید طولانی بودن خودمختاری شمال سوریه به حمایت قدرت های جهانی از پ.ی.د بستگی دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از زرنیوز، گروه بین المللی بحران در گزارشی که اخیرا منتشر کرده است با اشاره به مسئله شمال سوریه، پ.ی.د و پ.ک.ک عنوان کرده است: با عقب نشینی نیروهای دولت مرکزی سوریه در جولای ۲۰۱۲ از مناطق شمالی سوریه این فرصت دراختیار پ.ک.ک قرار گرفت تا نیروهای نظامی خود را از قندیل به آنجا منتقل کند. تحولات به وجود آمده با این که پ.ک.ک را از لحاظ استراتژیک تقویت کرد اما در عین حال طی رویارویی پ.ک.ک با ارتش ترکیه، پ.ک.ک ضررهای بسیار بزرگی را متحمل شده است.

در ادامه این گزارش با اشاره به پ.ی.د نیز عنوان شده است: پ.ک.ک باید از پ.ی.د و ی.پ.گ فاصله بگیرد. پ.ک.ک باید از تحرکات خود در روژاوا {شمال سوریه} علیه ترکیه دست برداشته و پ.ی.د تنها به تقویت اداره مناطق کرد شمال سوریه بپردازد و برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه اقدامات لازم را انجام دهد. ی.پ.گ با پیروزی هایی که در زمینه های نظامی به دست آورده است در روزهای پیش رو با مشکلات ژئوپلیتیکی و دموگرافیکی بزرگی روبه رو خواهد شد. توسعه اداره خودمختار شمال سوریه و بلند مدت بودن این مسئله بسته به حمایت قدرت های بزرگ است.

در این گزارش همچنین به پ.ی.د هشدار داده شده است که احتمال قربانی شدن پ.ی.د / ی.پ.گ میان ترکیه – روسیه بسیار زیاد بوده و پ.ک.ک برای این که حمایت های آمریکا از پ.ی.د ادامه داشته باشد باید از شنگال خارج شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی