سایز متن   /

منبع: بخش انگلیسی پایگاه http://www.harunyahya.com

برگردان به فارسی: برفین تارویردی زاده

سیاست آمریکا مبنی بر نادیده گرفتن تروریسم ی.پ.گ./پ.ی.د. اشتباه و خطرناک استاطلاعات موجود، اسناد بی شمار، مشاهدات، گزاراشات و شواهد عمومی و علنی نشان می دهد ی.پ.گ./پ.ی.د. در واقع بخشی از سازمان تروریستی پ ک ک هستند. هزاران عمل غیرانسانی، قتل، سرکوب، خشونت و ظلم و ستم، مهاجرت اجباری و سیاست پاکسازی قومی که قبلا ذکر شد فقط بخش کوچکی از این مجموعه است و علنا نشان می دهد ی.پ.گ./پ.ی.د. از هر لحاظ سازمان تروریستی خونخوار هستند.

در پاییز سال ۲۰۱۵، عفو بین الملل و سازمان حقوق بشر سوریه گزارش های جامعی درباره نقض حقوق بشر توسط ی.پ.گ. منتشر کردند. با وجود این، در آغاز سال گذشته وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود فقط یک سطر را به این نگرانی حاد اختصاص داد.

آنچه عجیب تر است این می باشد پ ک ک به عنوان یک سازمان تروریستی در هماهنگی با پ.ی.د./ی.پ.گ.  که در واقع شاخه ای از آن به شمار می آید هیچ مشکلی ندارد. این یکی از سیاست های منحرف آمریکا در خاورمیانه است که در دوره اوباما مطرح شد و توسعه یافت. دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید بایستی متوجه این اشتباهات گردد و  از ی.پ.گ. فاصله بگیرد که هدفش از بین بردن تمامیت ارضی سوریه است و می خواهد یک دولت کمونیست در منطقه تاسیس نماید. چشم پوشی از جنایات علیه بشریت توسط ی.پ.گ. در منطقه و حتی همدست این جنایات شدن با دادن همه انواع کمک های مالی، نظامی و تدارکاتی جهت حمایت از این سازمان تروریستی به نفع آمریکای مسیحی مورد نظر ترامپ نیست. زیرا طبق حقوق بین الملل جابجایی ناعادلانه ، گسترده و هدفمند مردم غیرنظامی به عنوان جنایت علیه بشریت تلقی می شود. کسانی که به این جنایت کمک می کنند به همان میزان مسئول هستند.

درواقع، طبق گزارش نشریه Thenation همزمان با افزایش قابل توجه حمایت آمریکا و هماهنگی آن با پ.ی.د./ی.پ.گ. در سال ۲۰۱۵ فعالیت پاکسازی قومی آن در منطقه نیز بیشتر شد. همان گزارش دلایل پشت این سیاست دوگانه دولت اوباما علی رغم فعالیت های تروریستی ی.پ.گ. را توضیح می دهد:

ی.پ.گ. شاخه پ ک ک در سوریه است و پ ک ک از سال ۱۹۸۴ تاکنون یک شورش گریلایی علیه دولت ترکیه آغاز کرده است. دولت اوباما تاکید می کرد که پ ک ک در لیست تروریستی آمریکا قرار دارد و از ی.پ.گ. جداست و این موضع باعث شد واشنگتن قوانین را دور بزند و با این گروه تروریستی وارد معامله شود.

خلاصه اینکه، دولت اوباما انگار که شعور مردم را به سخره گرفته باشد با عجله تلاش کرد تا پ.ی.د./ی.پ.گ. را تبرئه کند چون به منافع مخفی آمریکا در سوریه و خاورمیانه خدمت می کند اما این ادعایی بی اساس است. گزارش در ادامه تاکید می کند چگونه این ادعا با واقعیت ها ناسازگار است:

شواهد متعدد از جمله اظهارات اعضای جداشده پ ک ک نشان می دهد موضع دولت آمریکا توهم است … هر چهار عضو جدا شده پ ک ک که با نشریه Thenation مصاحبه کردند گفتند سیاست مناطق کردنشین سوریه که آن را روژاوا می نامند در قندیل و در مراکز پ ک ک تنظیم می شود“.

رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در دمشق و یکی از افراد با نفوذ در سیاست آمریکا در قبال سوریه در مصاحبه با الجزیره می گوید:

در مورد روابط پ.ی.د. با پ ک ک که آمریکا می گوید با هم رابطه ندارند بایستی بگویم این حرف بی معنی است. این حرف ها صرفا دفاعیات شفاهی است و جدی نیستند. از همان حرف هایی است شما می گویید درست نیست و همه نیز می دانند. من در واشنگتن یک همکار دارم وی در ماههای می و ژوئن در کوبانی و قامیشلو حضور داشت. وی می گوید عکس های اوجالان روی دیوارها قرار داده شده بود. اظهارات آمریکا مبنی بر نداشتن رابطه پ ک ک و پ.ی.د. بی معنی است.

این رویکرد بی دقت و دوگانه با هیچ مبنای عقلی و حقوقی سازگاری ندارد و هنوز هم با کمال تاسف در دولت آمریکا و محافل پنتاگون می چرخد. پنتاگون و وزارت خارجه از بحث درباره این مسئله و دیگر مسائل سیاست آمریکا در مناطق کردنشین سوریه خودداری می کنند و برت مک گورک نماینده ویژه اوباما در یک مصاحبه از پاسخ به چند درخواست خودداری کرد.

افسانه پوچ و ساختگی دیگر دولت اوباما این است که ی.پ.گ. موثرترین نیزوی زمینی علیه داعش است. این نیز بی معنی است چون بدون حمایت قاطع هوایی آمریکا و ائتلاف بین المللی ی.پ.گ. نمی توانست علیه داعش پیروز شود. اگر آمریکا و ائتلاف بین المللی از ی.پ.گ. حمایت نکنند این گروه از منطقه محو خواهد شد. به علاوه، آنها از روش های پ ک ک استفاده می کنند که در غارها می ماند و کمین می زند و از طریق سلاح های دوربرد و تیراندازی به سر مردم دست به قتل می زند. بنابراین، این گروه نمی تواند فراتر از محیط های بسته و در میدان جنگ باز و ضروری برای جغرافیای سوریه بجنگد.

مهم نیست پ ک ک است یا ی.پ.گ. یا پژاک همگی یک هویت دارند و بر حسب منافع خود تغییر جهت می دهند. کاملا علنی است که این به اصطلاح قدرت نظامی که متشکل از افراد همجنس باز است و افراد مشابهی نیز از انگلستان آمریکا و چند کشور اروپایی به آن پیوسته اند موفق نخواهد شد. بنابراین، تنها هدف پشت این تئوری مسخره دولت اوباما این بود تا به ی.پ.گ./پ.ی.د. مشروعیت بدهد و آنها را به عنوان اعضای محق و طبیعی دولت خیالی برنامه ریزی شده در منطقه معرفی کند.

امروزه “دولت پنهان در بریتانیا” تلاش می کند تا همان سلطه روزافزون بر دولت اوباما را بر دولت جدید و از طریق سیا و پنتاگون اعمال نماید. برای همین نیز، دولت ترامپ بایستی با میراث دولت اوباما قطع ارتباط کند و نباید به سرکوب ها و فرسایش های دولت پنهان بریتانیا تسلیم شود. آنها بایستی این توهم را کنار بگذارند که می توانند با تغییر نام پ ک ک با حروفی متفاوت یک هم پیمان به دست آورند. پایان دادن به طرح های شرورانه دولت پنهان بریتانیا به نفع آمریکا و خاورمیانه و حتی همه دنیا خواهد بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی