سایز متن   /

 نماینده کردهای ایزدی در پارلمان عراق گفت: بمباران اخیر کوهستان شنگال از سوی جنگنده های ترکیه که به دلیل حضور پیکارجویان پ.ک.ک در این منطقه روی داد،  چهره واقعی پ.ک.ک را برای کردهای ایزدی نمایان ساخت تا همگان بدانند، این گروه چگونه به کردهای ایزدی آسیب می زند.

به گزارش پاریز خانم دکتر ویان دخیل نماینده کردهای ایزدی در پارلمان عراق در مصاحبه با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان عراق گفت: به دولت عراق اعلام کرده ایم و در تمامی کنفرانس ها نیز متذکر شده ایم که تا زمانیکه پ.ک.ک در شنگال حضور داشته باشد مردم و آوارگان قادر به بازگشت نخوهند بود و کشورهای دیگر نیز در امر بازسازی و عمران شنگال مشارکت نخواهند کرد. زیرا به دلیل حضور پ.ک.ک کمک ها به مقصد موردنظر نمی رسند.

ویان دخیل افزود: آنچه که در شنگال اتفاق می افتد فقط به خاطر حضور پ.ک.ک است. زمانی که پ.ک.ک به نام کمک به مردم آمد ما از این گروه تشکر کردیم. اگر منظور و نیتشان همان بود که تمام شد؛ حالا مردم شنگال خواستار دفاع از خودشان هستند و لازم است که این گروه بیش از این سبب تخریب و آواره شدن کردهای ایزدی نشود و آنجا را ترک کنند چراکه اگر نیتشان چیز دیگری است ما به هیچ عنوان قبول نخواهیم کرد که شنگال را به مقر حزبی خود تبدیل کنند آنهم گروهی که از خارج از مرزها آمده است. لذا از حکومت عراق خواسته ایم که به این گروه کمک نکنند.
دخیل در پایان گفت: لازم است مردم شنگال به فکر آینده خود باشند و بدانند که ماندن پ.ک.ک آسیب های زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت .

وی تصریح کرد: اکنون افراد زیادی از پ.ک.ک جدا شده اند و روز به روز هم بیشتر از این گروه فاصله می گیرند زیرا حادیه اخیر در کوهستان های شنگال چهره واقعی این گروه را بیش از پیش نمایان ساخت. پ.ک.ک از هر لحاظ به کردهای ایزدی آسیب رسانده است.

بامداد روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ( ۲۵ آوریل ۲۰۱۷ ) در اثر حمله ی همزمان جنگنده های ترکیه به مواضع پ.ک.ک در منطقه شنگال در شمال عراق و نیز برخی پایگاه های پ.ک.ک در منطقه قره چوخ در شمال سوریه بیش از ۲۰ پیکارجوی پ.ک.ک کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند همچنین در اثر این حملات ۵ نیروی پیشمرگه اقلیم کردستان عراق در شنگال نیز کشته شدند.

پس از نوامبر ۲۰۱۵ و آزادی شنگال از دست گروهک داعش ، پ.ک.ک با تشکیل چندین گروه شبه نظامی وابسته به خود در شنگال که عمدتا کردهای غیر بومی در آنها عضویت دارند، مقابله با تهدیدهای دوباره داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست . ناظران سیاسی می گویند پ.ک.ک از طریق شهر شنگال که در موقعیت استراتژیکی مهمی در مرز عراق با سوریه قرار دارد با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است و به همین دلیل حاضر به ترک شنگال نیست

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی