سایز متن   /

منبع: بخش انگلیسی پایگاه http://www.harunyahya.com

برگردان به فارسی: برفین تارویردی زاده

ی.پ.گ. (YPG) /پ.ی.د. (PYD) و پژاک سازمان های متفاوت و جدا از هم نیستند بلکه فقط اسامی مختلف سازمان تروریستی پ ک ک هستند و در کشورهای مختلف مانند سوریه، عراق و ایران فعالیت می کنند. کار تروریستی و خشونت و نقض حقوق بشر صورت گرفته توسط پ.ی.د. یعنی شاخه پ ک ک در شمال سوریه موضوعات اصلی این نوشته است.

ی.پ.گ. که بخش زیادی از روستاها، شهرک ها و شهرهای بخش شمالی سوریه را اشغال کرده و با بهره گیری از جنگ داخلی سوریه آنها را تحت سرکوب مسلحانه خود قرار داده است یک استراتژی جامع پاکسازی قومی را علیه مردم محلی در پیش گرفته است. ساکنان اصلی منطقه مانند عرب ها، کردها و ترکمن ها و ارامنه و آشوریان با تهدید، سرکوب، ترور و خشونت از منطقه خود بیرون رانده می شوند. کسانی که در برابر این سرکوب مقاومت می کنند از جمله کردها با شیوه هایی مانند زندان، شکنجه، تهدید به مرگ، گلوله و آتش زدن خانه هایشان روبرو می شوند. هدف این است که ساختار جمعیتی منطقه تغییر یابد تا برای دولت “کردستان کمونیستی” فراهم گردد که مد نظر آنهاست و جنگجویان و هواداران خود را به جای این مردم محلی رانده شده مستقر کنند.

اما، بایستی خاطرنشان ساخت مردمی که در معرض بیشترین سرکوب ی.پ.گ. (شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه) قرار می گیرند کردها هستند که همزبان آنها هستند. کردها اکثریت کسانی را تشکیل می دهند که ایدئولوژی کمونیستی ی.پ.گ. را قبول ندارند و می خواهند با دیگر مردم زندگی کنند ، بنابراین بیشتر از همه توسط ی.پ.گ. هدف قرار گرفته اند. در واقع، اولین کسانی که در جنگ داخلی سوریه از دست ی.پ.گ. فرار کرده و به ترکیه و عراق پناهنده شدند کردها بودند.

جنگجویان ی.پ.گ. اغلب به روش های غیرانسانی و وحشیانه متوسل می شوند از جمله: سوزاندان روستاهایی که تصرف می کنند و سپس آنها را کاملا تخلیه می نمایند. عفو بین الملیی گزارش داده فعالیت های صورت گر فته توسط پ.ی.د./ی.پ.گ. مانند راندن اجباری مردم از محل زندگی شان، نابود کردن خانه ها در مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه به حد جنایات جنگی رسیده است.

عفو بین الملل با استناد به شواهد و مدارک در یک گزارش افشا می کند ی.پ.گ. عمدا در مناطق غیر جنگی خانه ها را تخریب می کند و در بعضی موارد کل شهر را می سوزاند  و تخریب می کند. این گزارش تاکید می کند که این تخریب در تیجه جنگ با داعش نیست بلکه نتیجه عملیات مستقیم این گروه و با هدف تخلیه اجباری مردم و مهاجرت کردن است.

تصاویر ماهواره ای گرفته شده توسط عفو بین الملل از شهرک حسینیه در تل حمیص یکی از موارد علنی خشونت ی.پ.گ. است. عکس ها نشان می دهند در ژوئن سال ۲۰۱۵ از ۲۲۵ خانه فقط ۱۴ خانه سالم باقی مانده اند.عفو بین الملل با تعدادی از شاهدان محلی حسکه و رقه مصاحبه کرده است که در زیر می آوریم:

“آنها ما را بیرون کشیدند و خانه های ما را به آتش کشیدند … آنها بلدوزر آوردند … همه خانه های روستا را ویران کردند … آنها به خانه دامادم مواد آتش زا (سوخت) پاشیدند. مادر زنم می خواست مانع شود مواد را درست اطراف وی پاشیدند”.

همچنین، ی.پ.گ. غیرنظامیانی که حاضر به ترک محل زندگی خود نیستند را تهدید می کند با ارسال برنامه هماهنگی برای نیروهای ائتلاف ، محل زندگی شان را محل استقرار داعش معرفی خواهد کرد. عفو بین الملل و سازمان حقوق بشر سوریه و شاهدان عینی زیادی می گویند ی.پ.گ. همیشه عر ب ها و کردهای مخالف و آشوریان را با این روش کثیف از منطقه خود می راند.

“آنها از ماخواستند خانه را ترک کنیم و در غیر این صورت ائتلاف آمریکا ما را به عنوان تروریست هدف قرار خواهد داد”.

ماه گذشته روزنامه “thenation” از نشریات قدیمی آمریکا در مورد فعالیت های تروریستی و موراد نقض حقوق بشر پ.ی.د./ی.پ.گ. گزارش مفصلی منتشر کرد. طبق اطلاعات منتشره در این گزارش کردها یکی از قربانیان سرکوب پ.ی.د./ی.پ.گ. هستند که خود را جنبش آزادی کردها و نماینده و هوادار حقوق آنها تصور می کند. جنگجویان آن مخالفان سیاسی کرد را زندانی و شکنجه کرده و برای سرکوب از منطقه خارج کرده اند. آنها مخالف رسانه مستقل هستند و روزنامه نگاران را به مرگ تهدید می کنند. کودکان و جوانان کرد سوریه و زیر ۱۸ سال به زور به خدمت سربازی فرستاده می شوند.

یک گزارش با عنوان “نقض حقوق کودکان کرد را ممنوع کنید” توسط دیده بان حقوق بشر در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۵ می گوید اعضای مسلح پ.ی.د. یعنی ی.پ.گ./ی.پ.ژ. (شاخه زنان) همچنان دختران و پسران زیر ۱۸ سال را به زور به سربازی می فرستد. بیشترین مراسم به خاکسپاری اعضای آن برای افراد ۱۶ و ۱۷ ساله است.

طبق تحقیق روزنامه thenation حداقل ۳۰۰ هزار کرد سوریه در کردستان عراق و ۲۰۰ هزار نیز در ترکیه پناهنده شده اند تا از سرکوب پ.ی.د. و  اعزام اجباری به سربازی فرار کنند. بعضی از اطلاعات مهم این نشریه در مورد پاکسازی قومی این گونه است:

-ی.پ.گ. مدعی است حین نجات روستاهای عرب از دست داعش لازم است سوزانده شوند. اما یافته های سازمان ملل نشان می دهد حتی اگر بدون درگیری با داعش نیز روستاها را بگیرد آنها را کاملا تخریب می کند.

-طبق تحقیقات شبکه حقوق بشر سوریه ۲۶ روستا کاملا تخریب شده ۴۰ روستا نیمه تخریب و ۴۸ روستا نیز کاملا تخلیه شده اند. یک مقام ارشد دولت اوباما مناطق تحت کنترل پ.ی.د. را یک دولت نیمه خودکامه نامیده بود.

-یک عضو فراری پ ک ک به نام “موهار” به ویژه نام روستای تل براک در شمال سوریه را چنین مطرح می کند: مراد کاراییلان تصمیم گرفت آنجا را نابود کند و حتی اجازه نداد یک جوجه از آن زنده خارج شود.

به گفته سعد شویس رئیس یک شورای محلی رقه ی.پ.گ. تل ابیض را در نزدیکی مرز ترکیه در اواسط سال ۲۰۱۵ گرفت اما به ۶۰ هزار عرب اجازه بازگشت نداد.

-ی.پ.گ. به ساکنان روستای بیرماحلی در شمال شرقی حلب گفت یا باید روستا را ترک کنند و یا اینکه این منطقه به عنوان مرکز داعش به نیروی ائتلاف  معرفی خواهد شد. روز ۳۰ آوریل سال ۲۰۱۵ خواهان یک حمله هوایی شد و طبق نوشته اروارز یک گروه مستقر در لندن ۶۴ روستایی در این بمباران کشته شدند و همگی نیز غیرنظامی بودند.

-مورد دیگر در ابرید یک روستای بدوی بود. ی.پ.گ. پس از گرفتن تل ابیض در ژوئن سال ۲۰۱۵ از مردم روستا خواست روستا را تخلیه کنند اما ۵۰۰ نفر از ساکنان این روستا از ترک محل زندگی خود خودداری کردند. شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه این روستا را به عنوان محل استقرار داعش معرفی کرد و هنگامی که هلی کوپترهای آپاچی در ارتفاع کم بر فراز روستا پرواز کردند همه فرار کرده و هرگز بازنگشتند.

-تخلیه روستاها معمولا به صورت زیر انجام می شود: در نصف شب افراد مسلح با روپوش وارد روستا می شوند و مردم را وادار می کنند از خانه ها بیرون بیایند و پس از آن افراد سازمان یافته همه چیز مردم را می دزدند و می برند.

در کل بایستی گفت پ.ی.د./ی.پ.گ. که به نیروی آمریکا و ائتلاف متکی است سرکوب بی حد و مرزی انجام می دهد و علیه مردم ظلم زیای می کند . این در حالیست که این گروه پایه های یک دولت تروریست و کمونیست را آماده می کند که پایگاه آمریکا در خاورمیانه خواهد بود.

تروریسم ی.پ.گ./پ.ی.د. تخریب را به خانه های مسیحیان محلی نیز کشانده است

در مناطق تحت کنترل ی.پ.گ./پ.ی.د. نه تنها عرب ها و مردم مسلمان بلکه مسیحیان محلی نیز شدیدا سرکوب می شوند. آشوریان و ارمنی های سوریه تحت فشار شدید ناچار شدند بیانیه ای مشترک صادر کنند و در آن پ.ی.د. و ی.پ.گ. را متهم نمودند حقوق بشر را نقض می کند اموال خصوصی مردم را برای خود مصادره می نماید مردم را با زور به جنگ می برد مالیات اجباری می گیرد و در برنامه درسی آنها دخالت می کند.

ارعاب و تهدید مردم مسیحی برای فرار از خانه و تخلیه محل زندگی و سپس واگذار کردن این مناطق به افراد خود (افراد وابسته به پ.ک.ک) یک نمونه از برخورد پ.ی.د. با مسیحیان است. در سپتامبر سال گذشته ی.پ.گ. با گلوله خانه اسقف ژاک بهنان از حسکه را تخلیه کرد. این اسقف که به دشواری از مرگ نجات یافت می گوید: آنها با تهدید کلاشینکف مسیحیان را اخراج می کنند و به هر جا می رسند غارت می کنند.

سایت خبری بریبارت (BREIBART) که اسیتو بنون از مشاوران دونالد ترامپ سردبیر آن است می گوید حملات تروریستی پ.ی.د. از جمله اعضای مسلح آن در شمال سوریه مسیحیان را هدف قرار می دهد و افراد زیادی در این راه جان خود را از دست داده اند و منابع مختلف این را تایید کرده اند. این سایت در مورد روابط پ ک ک و پ.ی.د. اطلاعات جالبی ارائه می کند:

“ی.پ.گ. چنان ارتباط تنگاتنگی با پ ک ک تروریست دارد که بعضی می گویند هر دو یکی اند. هر دو سازمان هایی سخت مارکسیستی-لنینیستی هستند که در مناطق کرد سوریه موسوم به روژاوا یک دولت بالفعل ایجاد کرده اند. این گروه هر روز مردم را ترور می کند و به ویژه مسیحیان را هدف قرار می دهد مردم را می رباید و جوانان را به زور به سربازی می برد. وقتی در سوریه جنگ تمام شود (و تمام خواهد شد) و انتخابات ملی برگزار شود ی.پ.گ./پ ک ک قصد از دست دادن قدرت را ندارد و این سبب جنگی دیگر با عرب ها و یا آشوریان در شمال خواهد شد.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی