سایز متن   /

فراکسیون حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) در پارلمان اقلیم کردستان ضمن محکوم کردن حمله جنگنده های ترکیه به شنگال که باعث کشته شدن ۵ نیروی پیشمرگه شد،  پ ک ک را عامل ناآرامی و بی ثباتی منطقه دانست.

به گزارش کورد پاریز دکتر محمد علی یاسین سخنگوی فراکسیون پارتی در پارلمان اقلیم کردستان عراق گفت: در حمله ارتش ترکیه به شنگال ۵ پیشمرگه شهید و ۹ نفر نیز زخمی شدند. ما از این حمله نگران هستیم و هر حمله ای به خاک مناطق کردنشین و کشتن پیشمرگه ها پذیرفته نیست و ما آنرا محکوم می کنیم.

فراکسیون پارتی در ادامه اعلام کرد: حضور پ.ک.ک عامل اصلی این حمله و ناآرامی در شنگال است. حضور این گروه در شنگال باعث ادامه جنگ و ناآرامی می شود و برای همین نیز باید هر چه سریعتر شنگال را ترک کند تا مردم شنگال بدون ترس به خانه و کاشانه خود برگردند.

بامداد روز سه شنبه در اثر حمله ی جنگند ه های ترکیه به مواضع پ.ک.ک در منطقه شنگال در شمال عراق و نیز برخی پایگاه های پ.ک.ک در شمال سوریه بیش از ۲۰ پیکارجوی پ.ک.ک کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند همچنین در اثر این حملات ۵ نیروی پیشمرگه اقلیم کردستان عراق نیز کشته شدند.

ادامه حضور پیکارجویان پ.ک.ک در منطقه شنگال باعث تشدید تنش بین پ.ک.ک و اقلیم کردستان عراق شده است. پس از نوامبر ۲۰۱۵ و آزادی شنگال از دست گروهک داعش ، پ.ک.ک با تشکیل چندین گروه شبه نظامی وابسته به خود در شنگال که عمدتا کردهای غیر بومی در آنها عضویت دارند، مقابله با تهدیدهای دوباره داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست . ناظران سیاسی می گویند پ.ک.ک از طریق شهر شنگال که در موقعیت استراتژیکی مهمی در مرز عراق با سوریه قرار دارد با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است و به همین دلیل حاضر به ترک شنگال نیست.

در همین حال یک نماینده پارتی در پارلمان اقلیم کردستان عراق  گفت: اگر پ.ک.ک در شنگال بماند فاجعه تکرار خواهد شد و مردمی هم که به زادگاه خود بازگشته اند دوباره آواره خواهند شد.

شیخ شامو عضو پارلمان کردستان از فراکسیون پارتی به سایت رسمی حزبش گفت: آنچه از آن واهمه داشتیم رخ داد. اگر پ.ک.ک منطقه را ترک نکند از این بدتر بر سر مردم شنگال خواهد آمد چراکه ترکیه مدام حمله خواهد کرد. ادامه حضور پ.ک.ک در شنگال  هم مسیر این بهانه را هموار خواهد کرد. متاسفانه قربانیان ابتدایی از نیروهای پیشمرگه بوده اند.

وی افزود: ما چندین بار از پ.ک.ک خواسته ایم که منطقه را ترک کند اما این گروه بدون توجه به هیچ طرفی همچنان بر موضع خود اصرار دارد. این خود سبب خواهد شد تا مردمانی هم که به زادگاه خود بازگشته اند باردیگر آوارده شوند. بدون تردید خسارات زیادی برای شنگال و اهالی آن در بر خواهد داشت چراکه پایگاه های پ.ک.ک تنها ۵۰۰ متر از کانون تجمع غیرنظامیان فاصله دارند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی