سایز متن   /

در پی حمله جنگنده های ترکیه به مواضع پ.ک.ک در شنگال، مردم این منطقه خواستار خروج فوری پ.ک.ک از شنگال شدند.

به گزارش کورد پاریز، سایت خبری تحلیلی وشه نوشت: پس از آنکه جنگنده های ترکیه به مواضع پ.ک.ک در شنگال حمله کردند و شماری پیشمرگه کشته و زخمی شندند مردم شنگال از پ.ک.ک خواستند تا  شنگال را به قندیل دوم تبدیل نکند زیرا اگر پ.ک.ک همچنان در منطقه بماند مردم شنگال قربانی مشکلات و تنش بین پ.ک.ک و ترکیه خواهند شد.

دخیل حسون از شخصیت های نامدار شنگال در این باره گفت: حمله به مواضع پ.ک.ک در کوهستان شنگال از سوی جنگنده های ترکیه پیش بینی شده بود و این آخرین حمله هم نخواهد بود. لذا ما به عنوان اهالی شنگال خواستار ادامه جنگ پ.ک.ک و ترکیه در داخل خاک اقلیم کردستان عراق نیستیم و ضروریست طرفین مشکلاتشان را از طریق گفتگو حل کنند چراک ه قربانی این جنگ پیشمرگه و اهالی شنگال خواهند بود و واکنش های مردم به آن منفی خواهند بود.

دخیل حسو در ادامه افزود: لازم است پ.ک.ک راهی را که در پیش گرفته رها کند او از ادامه حضور در کوهستان شنگال خودداری کند زیرا پ.ک.ک می خواهد کوهستان شنگال را به قندیل دوم تبدیل کند. ۲۵ سال در قندیل کاری از پیش نبرده اند و حالا هم قصد دارند اینجا را هم به قندیل دوم تبدیل کنند و این قابل قبول نیست. چراکه نمی توان در میان اقلیتی همان کارها را تکرار کنی که داعش انجام داده است. اگر پ.ک.ک شنگال را ترک نکند ترکیه دوباره حمله خواهد کرد و احتمال لشکرکشی زمینی هم وجود دارد.

در همین حال قاسم سمیر فرمانده نیروهای پیشمرگههم گفت: در حمله به شنگال پ.ک.ک متحمل خسارات نشده بلکه پیشمرگه خسارات جانی و مالی متحمل شده است. کردهای ایزدی راضی نیستند و اجازه نخواهند داد پ.ک.ک کوهستان های شنگال را به قندیل دوم تبدیل کند. مردم شنگال قربانی مشکلات ترکیه و پ.ک.ک شده است. ماندن این گروه در شنگال هیچ سودی برای مردم این منطقه نخواهد داشت و مسئولیت دفاع و پاسداری از آنها را پیشمرگه برعهده دارد لذا پ.ک.ک باید اینجا را ترک کند و به محلی که از آن آمده (کردستان ترکیه) بازگردد.

میسرحجی صلاح فرماندار سابق شنگال هم گفت: به دنبال این رخدادها مردم خیلی نگرانند و دچار ترس و دلهره شده اند. چراکه بسیاری از دفاتر و پایگاه های پ.ک.ک در میان مردم هستند و این بزرگترین تهدید برای آنها محسوب می شود و احتمال اینکه باردیگر غیرنظامیان هم قربانی شوند بسیار است. ماندن پ.ک.ک در شنگال مشکل را بزرگتر می کند لازم است هرچه سریعتر خارج شود چون تا زمانی که پ.ک.ک د این مناطق حضور داشته باشد این مشکلات همچنان ادامه خواهند داشت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی