سایز متن   /

حمله همزمان جگنده های ترکیه به مواضع پ.ک.ک در منطقه شنگال در شمال عراق و نیز مواضع این گروه در شمال سوریه واکنش های زیادی در سطح منطقه ای و بین المللی به دنبال داشت.
به گزارش کورد پاریز در حمله ی جنگند ه های ترکیه به مواضع پ.ک.ک در عراق و سوریه بیش از ۲۰ پیکارجوی پ.ک.ک کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند همچنین در اثر این حملات ۵ نیروی پیشمرگه اقلیم کردستان نیز کشته شدند.
وزارت پیشمرگه حکومت اقلیم کردستان عراق بمباران مواضع نیروهای پیشمرگه از سوی جنگنده های ترکیه را غیر قابل قبول خواند و از  شبه نظامیان پ.ک.ک خواست هر سریعتر از شنگال خارج شوند. خبرگزاری باس نیوز گزارش داد: وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق اعلام کرده است حضور پ.ک.ک در شنگال باعث ایجاد مشکلات برای مردم منطقه شده است. وزارت پیشمرگه مجدداً از پ.ک.ک درخواست کرد از کوه شنگال و مناطق اطراف آن خارج شده و بیش از این باعث بی ثباتی نشود و اجازه دهد مردم منطقه به زندگی عادی خود باز گردند.
از سوی دیگر صالح مسلم رئیس شاخه پ.ک.ک در سوریه موسوم به (PYD) گفت: ما از جامعه بین المللی و آمریکا می خواهیم مانع از ادامه حملات جنگنده های ارتش ترکیه شوند، وی اظهار داشت: این حملات قابل پیش بینی بود اما نباید اجازه داد این روند تبدیل به امری عادی برای ارتش ترکیه شود.
در همین حال پایگاه خبری تحلیلی خندان نوشت:  ژنرال جان دوریان سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در واکنش به حملۀ هوایی ارتش ترکیه به منطقۀ شنگال از همۀ طرف های درگیر با داعش خواست تلاش ها و فعالیت های خود را به نبرد با داعش معطوف کنند.
دوریان به خندان گفت: «به باور ما هر نیرویی که در خاک عراق با تروریسم مبارزه می کند باید با حکومت عراق هماهنگ باشد. ما معتقدیم داعش خطرناک ترین دشمن هر دو کشور عراق و ترکیه است. ما از همۀ طرف هایی که سهمی در این موضوع دارند می خواهیم به تلاش مشترک خود در مبارزه با داعش بیفزایند. این ناهماهنگی ها در نهایت به سود داعش تمام خواهد شد.»
دوریان در پاسخ به این پرسش که آیا ائتلاف از ترکیه درخواست خواهد کرد که حملات خود را متوقف کند، گفت: «من سخنگوی نیروهای ائتلاف هستم. مسئولیت اصلی ما شکست داعش است. برقراری ارتباط با ترکیه در این باره امری سیاسی است.» وی گفت گزارش های حمله را دیده است اما «هنوز مستقیماً هیچ اطلاعاتی دریافت نکرده است.»
همچنین قاسم سمو رئیس نیروهای امنیتی (آسایش) شنگال اعلام کرد به علت حضور نیروهای وابسته به پ.ک.ک در منطقۀ شنگال، احتمال دارد حملۀ هوایی ترکیه به این منطقه تکرار شود. وی افزود: حضور پ.ک.ک در منطقۀ شنگال همواره موجب مناقشه میان این گروه، حکومت اقلیم کردستان، حکومت فدرال عراق و ترکیه بوده است.
خبرگزاری وابسته به پ.ک.ک نیز گزارش داد پس از حملات امروز صبح ارتش ترکیه به شنگال و مناطقی در شمال سوریه، اکنون نیز هواپیماهای جاسوسی ارتش ترکیه بر فراز آسمان شنگال در حال رصد منطقه می‌باشند.
خبرگزاری گروه پ.ک.ک همچنین از افزایش تحرکات زمینی ارتش ترکیه در منطقه عفرین خبر داد. این خبرگزاری اعلام کرد: گزارش‌ها از عفرین حاکیست که ارتش ترکیه نیروهای خود را در برخی از مناطق مرزی مانند بلبل، شیه و جندرس افزایش داده و اقدام به احداث جاده‌هایی در مرز این کانتون کرده است. همزمان خبر رسیده که تحرکات نیروها و تجهیزات نظامی این کشور در منطقه افزایش یافته است که همین امر احتمال حمله زمینی ترکیه به منطقه عفرین را بیشتر نموده است.
خبرگزاری هاوار نیوز نیز نوشت: مجلس دموکراتیک سوریه (MSD) از سازمان های وابسته به پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه اعلام کرد: حملۀ هوایی ترکیه به منطقۀ دریک و قره چوخ در شمال سوریه و منطقۀ شنگال در شمال عراق بیانگر تلاش این کشور برای ناکام گذاشتن پیشروی های نیروهای کرد – عرب سوریه در عملیات آزاد سازی رقه است.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی