سایز متن   /

رئیس شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS گفت:  بیش از ۴۰ دفتر و مرکز ما توسط پ ک ک مورد حمله قرار گرفته و تعطیل شده اند اما مصمم هستیم مجددا دفاتر و مراکز خود را بازگشایی کنیم و فعالیت خود را ادامه دهیم.

به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حزب دمکرات کردستان عراق: ابراهیم برو رئیس شورای میهنی کردهای سوریه گفت:  پ ک ک به خاطر فعالیت دیپلماتیک ما با ترس بزرگی مواجه شده است. ابراهیم برو افزود: پ ک ک با تمام تلاش می خواهد خود را به عنوان گروهی مشروع نشان دهد و مشروعیت ما را زیر سوال ببرد و برای همین نیز احزاب و گروههای کرد سوریه را مورد حمله قرار می دهد. پ ک ک همه را تهدید می کند و سیاستمداران و منتقدان را زندانی کرده است.

وی گفت: پ ک ک فقط به زبان خشونت صحبت می کند اما ما به دیپلماسی اعتقاد داریم و برای همین نیز پ ک ک از تحرکات دیپلماتیک ما در هراس است. پ ک ک با ربودن مردم و زبان خودکامگی می خواهد همه را بترساند اما ما مصمم هستیم باز هم دفاتر خود را بازگشایی کنیم و پ ک ک را مشروع نمی دانیم.

ابراهیم برو تصریح کرد: این سیاست پ ک ک اشتباه است و نتیجه ای برای این گروه در پی نخواهد داشت زیار اگر پیشمرگه روژ (لشکر روژ) به مناطق کردنشین سوریه برگردند معادلات تغییر می کند. ما این موضوع را  برای مسئولان آمریکا نیز مطرح کردیم تا بیشتر به پیشمرگه روژ اهمیت بدهد.

شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است، اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه محسوب می شود که رفتار و عملکرد پ.ک.ک در اداره مناطق کردنشین سوریه را به چالش کشیده است. شورای میهنی کردهای سوریه دارای یک بازوی نظامی ۱۵ هزار نفری با عنوان لشکر روژ است که پ.ک.ک اجازه بازگشت این نیرو به مناطق کردنشین سوریه را نمی دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی