سایز متن   /

منابع محلی در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند:  ارتش ترکیه یکی از کمپ های آموزشی ویژه جدایی طلبان پ.ک.ک و پژاک را بمباران کرده است و بر اثر آن تعداد ۱۱ نفر از اعضای این گروه جدایی طلب کرد که برای گذراندن آموزش های ویژه ای نظیر عملیات فدایی (نوعی عملیات انتحاری است) و ترور در حال آموزش بودند کشته شده اند.

به گزارش خبرنگار محلی کوردپاریز اکثر افراد کشته شده را جوانان کم سن و سال تشکیل می دادند که میانگین سنی آنها ۱۷ سال می باشد. در بین این افراد دو نوجوان ۱۵ و ۱۴ ساله نیز وجود داشته اند. اخبار تکمیلی بدست آمده بیانگر آن است که این افراد از شاخه های مختلف پ.ک.ک شامل ؛ ی.رک، شاخه نظامی کودار وابسته به پژاک – ی.پ.گ شاخه نظامی پ.ی.د در سوریه و ه.پ.گ شاخه نظامی پ.ک.ک بوده اند.

اخیرا رسانه های پ.ک.ک اخباری منتشر کردند که حکایت از کشته شدن تعدادی از نفرات این گروه در حین آموزش بر اثر رعد و برق داشت ولیکن اخبار محلی بیانگر آن است که این افراد در حمله ارتش ترکیه کشته شده اند.

منابع خبری کوردپاریز گزارش کرده اند که جنازه این افراد به شدت متلاشی شده بوده و ظاهرا یک عامل نفوذی اطلاعات دقیق کمپ آموزشی مذکور را برای ترکها ارسال کرده است.اخبار دیگر حکایت از آن دارد که چند روز قبل از این بمباران، مراد کارئیلان مسئول شاخه نظامی پ.ک.ک با حضور در بین نفرات در حال آموزش برای آنها سخنرانی کرده و اظهار داشته که آنها ماموریت بزرگی را پیش رو دارند. وی در همان جلسه سه تن از این افراد را مورد تقدیر قرار داده است . او همچنین با توجه به رفراندم قانون اساسی در ترکیه اظهار داشته که دولت ترکیه با تبلیغات بسیار توانسته اقبال عمومی را به تغییر قانون اساسی بدست آورد و در این شرایط باید با عملیات فدایی (انتحاری) معادله را تغییر دهیم.

به نظر میرسد پیکارجویان جدایی طلب پ.ک.ک نیز به سوی انجام عملیاتهای انتحاری نظیر آنچه که گروه های تکفیری و سلفی انجام می دهند روی آورده است. در این میان بکارگیری نوجوانان کم سن و سال برای عملیاتهای انتحاری از سوی پ.ک.ک از نکات تاسف بار این رویکرد می باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی