سایز متن   /

پایگاه خبری – تحلیلی Qallat که به زبان کردی مطالب خود را منتشر می کند نوشت: روز به روز در محدوده شنگال اهداف مرموز پ.ک.ک بیشتر فاش می شود .

این پایگاه کُردی می نویسد: پ.ک.ک قصد ضربه زدن به کردهای ایزدی و اهداف و برنامه های حکومت اقلیم کردستان عراق را  دارد. تاکنون تعداد زیادی از اعضای این گروه که نزیک به ۷۰۰ فرد مسلح هستند از آن جدا و اکثر آنها به نیروهای پیشمرگه پیوسته اند.

سرهنگ هاشم سیته ایی فرمانده نیروهای پیشمرگه در شنگال به سایت رسمی حزب دمکرات کردستانعراق گفت: به دلیل رفتارهای ناشایست و کُردستیزانه پ.ک.ک کردهایی هم که در صف این گروه قرار گرفته بودند به تدریج در حال جدا شدن هستند. تعداد افراد مسلحی که از این گروه جدا شده اند نزدیک به ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر هستند و روز به روز هم به تعدادشان افزوده می شود. افراد دیگری که هنوز در صف پ.ک.ک هستند در زمینه قاچاق مشغول فعالیت هستند.
پ.ک.ک در محدوده شنگال و خانه سور اقدام به تجارت از طریق گرفتن باج و احداث گذرگاه مرزی به شیوه ی غیرقانونی کرده است. طبق اظهارات این فرمانده پیشمرگه پ.ک.ک به هر نوع کالایی اجازه می دهد که از این مرز وارد اقلیم کردستان شود و از این طریق برای ورود و خروج کالا از مردم باج می گیرد و این خود یکی دیگر از دلایل نارضایتی مردم از پ.ک.ک است.

پایگاه خبری – تحلیلی Qallat در ادامه نوشت: پ.ک.ک در مناطق خانه سور و شنگال رفتارهای نامناسب و ناشایست انجام می دهد که از جمله آنها می توان به ربودن کودکان کرد ایزدی و مسلح کردن و کشتن مردم به ناحق اشاره کرد و دلیل اصلی عدم بازگشت مردم و آوارگان به این مناطق حضور این گروه است ، زیرا مردم از حضور اعضای مسلح پ.ک.ک در منطقه نگران هستند.

نایف سیدو از مسئولان اداری محلی نیز گفت:  به دنبال جنگ های اخیر پ.ک.ک با نیروهای پیشمرگه بیش از ۶۰۰ خانواده از ساکنان منطقه سنونه از توابع شنگال باردیگر به کوهستان های اطراف پناه برده اند و حاضر به بازگشت نیستند. وی افزود: تا زمانیکه گروه پ.ک.ک در منطقه حضور داشته باشد مردم آماده  بازگشت نیستند لذا از آنها می خواهیم که هرچه سریعتر این منطقه را ترک کنند تا مردم با خیالی آسوده به محل زندگی خود برگردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی