- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

یورش پیکارجویان پ.ک.ک به منازل شهروندان در شهر شنگال

گروه پ.ک.ک با هدف جذب اجباری نیرو و ربودن جوانان کرد ایزدی، به منازل شهروندان در شهر شنگال (سنجار) در استان نینوای عراق یورش می برد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از باسنیوز  ویسی نایف، رئیس شورای شهر شنگال گفت: “نیروهای پ.ک.ک با اتومبیل های بدون پلاک بە منازل شهروندان ایزدی یورش می برند و در بعضی مناطق  بەویژە در بخش سنونی نیز دختران را ربودەاند”.

 وی افزود: پس از پیگیری خانواده ها، نیروهای پ.ک.ک بە خانوادە افراد ربودە شدە می‌گویند کە فرزندانتان با میل خود به صفوف پ.ک.ک پیوسته اند.

 ویسی نایف در ادامە اظهار داشت : ما به اطلاع همە احزاب و جریانات سیاسی می رسانیم کە زیادەخواهی‌‌های پ.ک.ک بیشتر شدە و باید حد و مرزی برای این گروه تعریف شود.

این در حالیست که  فرهاد اتروشی استاندار دهوک هفته قبل گفت:  دلیل اصلی عدم بازگشت آوارگان شنگال به محل زندگی قبلی خود حضور اعضای مسلح پ ک ک است و خیلی صریح بگویم پ ک ک یک گروه راهزن است و مردم به دلیل نگرانی از حضور این گروه به شنگال باز نمی گردند.

پس از نوامبر ۲۰۱۵ و آزادی شنگال از دست گروهک داعش ، پ.ک.ک با تشکیل چندین گروه شبه نظامی وابسته به خود در شنگال که عمدتا کردهای غیر بومی در آنها عضویت دارند، مقابله با تهدیدهای دوباره داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست . ناظران سیاسی می گویند پ.ک.ک از طریق شهر شنگال که در موقعیت استراتژیکی مهمی در مرز عراق با سوریه قرار دارد با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است و به همین دلیل حاضر به ترک شنگال نیست.