سایز متن   /

عملیات نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه علیه اعضا و هواداران پ ک ک در منطقه لیجه از توابع دیاربکر ادامه دارد.

گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه در ۱۲ مقر و مخفیگاه پ ک ک دو سلاح ام-۱۶، تعداد ۲۸ کلاشینکف، ۶۰۵ خشاب تیربار، ۱۱ هزار و ۱۹۲ فشنگ و ۷۹۲ کیلو مواد مخدر کشف و ضبط شد.

استانداری دیاربکر اعلام کرد عملیات علیه گروه پ ک ک ادامه دارد و تاکنون ضربات سنگینی به این گروه وارد شده است. به گفته استانداری در ۴۲ خانه در سه روستا عملیات جستجو ادامه یافت و چندین مخفیگاه اعضای پ ک ک کشف و منهدم شد.

اخیرا یکی از عناصر تسلیمی پژاک که در رده های بالای گروهک پژاک فعالیت می نمود، از همکاری پ ک ک با شورشیان FARC کلمبیا در ترانزیت ماده مخدر کوکائین پرده برداشت. عضو تسلیمی پژاک در این خصوص گفت:شورشیان فارک و پ ک ک تبادل کوکائین و اسلحه نیز می کنند. افرادی همچون رمزی کارتال و زبیرآیدار مسئولیت قاچاق کوکائین و همکاری با شورشیان فارک کلمبیا را بر عهده دارند. این عضوء تسلیمی پژاک همچنن گفت : قاچاق کوکائین و همکاری با شورشیان کلمبیا موردی کاملا سری در گروه بوده و حتی برخی از فرمانده هان بلند مرتبه با وجود اطلاع از این موضوع حتی حق ندارند در این مورد سخنی بر زبان بیاورند.

براساس گزاش مرکز نظارت بر مواد مخدر و اعتیاد به آن در کمیسیون اتحادیه اروپا، ترکیه درخصوص فعالیت های گروه پ.ک.ک از سال ۱۹۸۴ تا اوایل سال ۲۰۱۳ میلادی در خصوص ترانزیت مواد مخدر با اطلاع قبلی اتحادیه اروپا و کمیسیون مذکور در این اتحادیه شروع به تحقیقات کرده و در این مدت ۱۱۳۲ نفر از  اعضا و هواداران پ.ک.ک را دستگیر و زندانی کرده است. در همین مدت ۴۶۱۷۱ کیلوگرام مواد مخدر از انواع مختلف و ۱۷۹۸۵۴۶۹ نهال حشیش که توسط این گروه کاشته شده معدوم گشته اند.

در این گزارش آمده است: دهستان ها و روستاهای اطراف شهر دیاربکر ترکیه به کانون کاشت و تولید و صادرات مواد مخدر ترکیه تبدیل شده است. این گزارش تا اواخر سال ۲۰۱۲ است و در ۲۳۰ صفحه توسط این کانون منتشر شده است. بخش دیگری از این گزارش به آمار افرادی که در این حلقه جای گرفته و به تجارت پرداخته اند می پردازد. بر این اساس پ.ک.ک بیشترین سهم کاشت و تولید مواد مخدر در ترکیه را دارد. در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۱۳۲ نفر به اتهام مصرف و تولید و تجارت مواد مخدر دستگیر شده اند. همزمان خریدو فروش هروئین در ۱۰ شهر ترکیه هم صورت گرفته که پنج شهر آنها در مناطق کردنشین ترکیه واقع هستند و عبارتند از: وان، شانلی اورفا، غازی عنتاب، آدانا و مرسین.

چندی پیش خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع اطلاعاتی ترکیه اعلام کرد:  گروه پ.ک.ک از طریق فروش مواد مخدر در بازارهای اروپایی سالانه حدود ۱٫۵ میلیارد دلار به دست می آورد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی