سایز متن   /

سخنگوی حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) اعلام کرد: قانون اساسی جدید ترکیه مورد قبول ما نیست و ما در همه پرسی به آن رای منفی خواهیم داد، زیرا قانون اساسی جدید، قانون دشمنان کُرد است و تمام دستاوردهای ما در سه دهه اخیر را نابود خواهد کرد.
به گزارش کورد پاریز عثمان بایدمیر سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها در میتینگ حزب خود در شهر سوروچ با اشاره به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در شهر دیاربکر گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در دیاربکر طی سخنان خود تاکید کرده بود که در دورانی که خودش رئیس شهرداری بود از کار برکنار شده و در حقش ظلم شده بود. اکنون سئوال من از آقای رئیس جمهور این است با توجه به وضعیت فعلی که شما عامل ایجاد آن هستید چه حرفی برای گفتن دارید؟ اکنون ۸۰ شهردار شهرهای کردنشین در زندان هستند و به نامگذاری کُردی بر برخی از پارک های مناطق کردنشین صدها پرونده قضایی تشکیل شده است.

برخی از شهردارهای شهرهای جنوب شرقی ترکیه در حین جنگ شهری بین اعضای مسلح پ.ک.ک و ارتش ترکیه، خودروهای سنگین و دیگر تجهیزات شهرداری را در اختیار پ.ک.ک قرار دادند. پیکارجویان پ.ک.ک نیز با استفاده از امکانات شهرداری‌های تحت کنترل HDP، خندق‌هایی در شهرهای کُردنشین ایجاد کرده و اکثر مناطق جنوب شرقی ترکیه را به نقاط نا امن و جنگی تبدیل کردند.  دولت ترکیه طی ماه های اخیر بسیاری از شهرداران مناطق کردنشین ترکیه را که عمدتا در اختیار حزب دمکراتیک خلق ها و حزب مناطق دمکراتیک (دو حزب همسو با پ.ک.ک) بودند، بازداشت و یا برکنار کرده و بجای آنها سرپرست تعیین می کند. دولت ترکیه می گوید این شهرداران از امکانات شهرداری و موقعیت خود به نفع پ.ک.ک استفاده می کردند.

اسماعیل عاصی شهردار قزل تپه، احمد ترک شهردار شهر ماردین، سروت تونج شهردار چوخورجا، بکرکایا شهردار شهر «وان»، گولتن کشاناک و فرات آنلی شهرداران دیاربکر و چندین شهردار دیگر از جمله افرادی هستند که بازداشت شده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی