سایز متن   /

رئیس هیأت اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد: به هیچ گروهی اجازه نخواهیم داد که در شنگال کانتون تاسیس کند.
به گزارش کورد پاریز ملا ختیار در مصاحبه با دو شبکه تلویزیونی و یک روزنامه مجارستانی در خصوص مشکلات و بحران های حال حاضر در اقلیم کردستان گفت: پ.ک.ک باید شنگال را ترک کند و به این آشوبگری ها خاتمه دهد.

وی درباره حل مشکلات منطقه گفت: نظر من این است که پ.ک.ک باید با شیوه های منطقی با دیگر احزاب اقلیم کردستان از جمله پارتی و یکیتی و دیگر احزاب گفتگو کند و با روش منطقی و عقلی این مشکل را حل کند نه  اینکه به آشوبگری هایش ادامه دهد و اصرار بر تاسیس کانتون شنگال داشته باشد.  در حقیقت تاسیس کانتون در شنگال حق هیچ گروه و حزبی نیست ما نیز به عنوان یکیتی چنین حقی نداریم و به هیچ گروه و حزبی هم این اجاره را نخواهیم داد.

رئیس هیأت اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق افزود: در حالیکه هزاران نیروی پیشمرگه در منطقه حضور دارند اما هیچ وقت به خود اجازه نداده ایم که ادعای بخشی از منطقه را برای خود داشته باشیم. پارتی هم این حق را ندارد هرچند پارتی طبق نتایج انتخابات حزب برتر در آن منطقه (شنگال) است و پ.ک.ک هم چنین حقی ندارد و باید شنگال را ترک کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی