سایز متن   /

رئیس ستاد انتخابات کردستان:

۸۹۶۳ نفر برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در کردستان ثبت نام کردند
کوردپاریز/  رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: آمار نهایی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان، به هشت هزار و ۹۶۳ نفر رسید.
۸۹۶۳ نفر برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در کردستان ثبت نام کردند
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ علیرضا آشناگر افزود: با انصراف هشت نفر از ثبت نام کنندگان، آمار نهایی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان، به هشت هزار و ۹۶۳ نفر رسید.
وی اضافه کرد: تعداد داوطلبان شهری یک هزار و ۲۵۷ نفر معادل ۱۴درصد کل داوطلبان بوده از این تعداد، ۱۵۰ نفر معادل ۱۱٫۹درصد را زنان و یک هزار و ۱۰۷ نفر معادل ۸۸٫۱ درصد را مردان تشکیل می دهند.
به گفته وی تعداد داوطلبان روستایی هفت هزار و ۷۱۴ نفر معادل ۸۶ درصد کل داوطلبان بوده که از این تعداد نیز ۱۰۲ نفر زن و هفت هزار ۶۱۲ نفر مرد هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه در این دوره۱۶۱ کرسی در شهرها و چهار هزار و ۶کرسی در روستاها مورد رقابت قرار می گیرند، افزود: برای هر کرسی شورای اسلامی در سنندج ۲۶٫۵نفر، در مریوان ۲۱ نفر، در سقز ۱۷ نفر و در سایر شهرهای استان ۱۰ تا ۱۳ نفر با هم رقابت می کنند.
آشناگر گفت: یک هزار و ۳۱۶ روستای استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها بوده که از این تعداد در یک هزار و ۲۸۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار، شورای اسلامی آن سه عضو و در ۲۹ روستا با جمعیت بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر، شورای اسلامی آن دارای پنج عضو هستند.
وی اظهار کرد: اعضای شورای ۲۲ شهر استان با جمعیت تا ۵۰ هزار نفر پنج عضو، ۶ شهر استان با جمعیت بالای ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر هفت عضو و سنندج با جمعیت ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر ۹ عضو شورا دارد.
رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: استان از لحاظ ثبت نام متقاضیان جزو ۶ استان برتر کشور بوده و در این دوره به دلیل افزایش جمعیت شهرستان بیجار، تعداد اعضای شورای این شهر از پنج عضو به هفت عضو افزایش یافته است.
به گفته وی تعداد متقاضیان ثبت نام شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کردستان نسبت به دوره چهارم با ۹۱۸ نفر افزایش، ۱۱٫۴ درصد رشد داشته است.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰٫۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹٫۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی