سایز متن   /

 جماعت گولن به خاطر کرد بودن سعید نورسی به وی اعتنایی ندارد اما از آثار وی سوء استفاده می کند. جماعت گولن به سعید نورسی و پ.ک.ک به کردها خیانت می کنند. کردهای ترکیه به کرد بودنشان و به پرچم ترکیه افتخار کنند.
خبرگزاری دوغان، بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه که به بیتلیس سفر کرده است در اظهاراتی عنوان کرد: جماعت گولن به دلیل این که سعید نورسی کرد بوده است به وی اعتنایی نداشته اند ولی از آثار او همواره سوء استفاده کرده اند. این جماعت گولن حتی نمی توانند انگشت کوچک سعید نورسی بیتلیسی باشند. سعید نورسی اگر اکنون زنده بود اینان را به کنار خود راه هم نمی داد. اینان به سعید نورسی و آثارش خیانت کرده اند، اکنون نیز در آلمان، هلند و دیگر کشورها علیه ترکیه تبلیغ می کنند تا برای رفراندوم رای “نه” جمع کنند. اینان با پ.ک.ک همزادند، جماعت گولن به سعید نورسی و پ.ک.ک به کردها خیانت کردند. در ۱۵ جولای ۲۰۱۶ این ها با یکدیگر همکاری داشتند.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: تنها ذهنیتی که می توانست سعید نورسی را زندانی کند ذهنیت حزب جمهوری خواه خلق ترکیه بود. شما به کرد بودندتان افتخار کنید. این نقص شما نیست. در کنار کرد بودنتان به پرچم هلال و ستاره (اشاره به پرچم ترکیه) هم افتخار کنید. تا پ.ک.ک این را ببیند که شما هم به کرد بودنتان، هم به دولت و جمهوری ترکیه افتخار می کنید. در جنگ، در غم و شادی برابر هم بودیم، بعد از این هم برابر خواهیم بود.
ییلدیریم در ادامه با انتقاد شدید از حزب دموکراتیک خلق ها گفت: به شما خیانت کردند، پشتشان را به گروه های تروریستی و اروپا گرم کردند. قانون اساسی را نادیده گرفتند. خندق حفر کردند. از تروریست ها حمایت لجستیکی کردند. تاوان تمام این کارها را اکنون پس می دهند. ما برادران کرد و ترکمان را از این بلا رها خواهیم کرد. چهار گوشه ترکیه به صلح، آرامش و برادری خواهد رسید.
م: کردپرس
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی