سایز متن   /

یک مسئول مرکز مذهبی و فرهنگی کردهای ایزدی (مرکز لالش)  می گوید:  پ ک ک برخلاف مقدسات و  آداب و رسوم کردهای ایزدی رفتار می کند.

به گزارش کورد پاریز انتر کولو مسئول مرکز مذهبی و فرهنگی کردهای ایزدی گفت:  شورای روحانییون ایزدی ها و همه کردهای ایزدی می خواهند پ ک ک شنگال را ترک کند زیرا حضور این گروه در شنگال مانع اصلی بر سر راه بازگشت مردم و بازسازی منطقه است.

وی افزود:  پ ک ک کودکان و دختران ایزدی را می رباید و پس از انتقال آنها به ارتفاعات قندیل آنها را مسلح می کند و این اقدام برخلاف آداب و رسوم اعتقادی کردهای ایزدی می باشد.

چندی پیش نیز شورای روحانیون ایزدی و شخصیت های مطرح ایزدی در گردهمایی بزرگ خود در مزار میر شرف الدین که یکی از مزارهای مقدس ایزدی هاست از پ ک ک خواستند تا شنگال را ترک کند. شرکت کنندگان در این گردهمایی تاکید کردند که هرگز جازه نمی دهند تا احزاب وابسته به پ ک ک و گروههای تاسیس شده توسط این گروه کوهستان شنگال را به قندیل دوم تبدیل کنند.

پ.ک.ک پس از نوامبر ۲۰۱۵ و آزادی شنگال از دست گروهک داعش، مقابله با تهدیدهای دوباره داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست . ناظران سیاسی می گویند پ.ک.ک از طریق شهر شنگال که در موقعیت استراتژیکی مهمی در مرز عراق با سوریه قرار دارد با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است و به همین دلیل حاضر به ترک شنگال نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی