سایز متن   /

عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان – سوریه گفت: پ.ک.ک برای ایجاد رعب و تحت فشار قرار دادن اعضای شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) تعدادی از نیروهای خود را از شهر رقه بسوی شهرهای کردنشین سوریه انتقال داده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری باسنیوز سعید عمر عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان سوریه طی سخنانی گفت:” پ.ک.ک تعدادی از نیروهای خود از جبهه های جنگ در رقه به شهرهای کردنشین سوریه انتقال داده است و انتقال این نیروها نیز بعد از این صورت گرفته که در روزهای اخیر تعدادی از دفاتر شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) بسته شدند و تهدادی از اعضای این شورا از سوی نیروهای وابسته به پ.ک.ک دستگیر شدند و همین موضوع باعث  افزایش اعتراضات مردمی علیه پ.ک.ک شده است.

پ.ک.ک فعالیت های شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به (ENKS) در مناطق کردنشین سوریه را به شدت محدود کرده و ده ها نفر از فعالان و کادرهای این شورا از سوی پیکارجویان پ.ک.ک بازداشت و روانه زندان شده اند.

 ابراهیم برو رئیس شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به (ENKS) اخیرا گفت: تا کنون بیش از ۴۰ دفتر ما از سوی شاخه پ.ک.ک در سوریه تعطیل شده است اما در نشست اخیر ENKS تمصیم گرفته شد که باردیگر دفاتر ما فعالیت خود را آغز کنند زیرا دستور تعطیلی و پلمپ دفاتر ما از سوی شاخه پ.ک.ک در سوریه اصلا قانونی و مشروع نیست. ابراهیم برو افزود: پ.ک.ک با قتل، آتش زدن دفاتر و بکارگیری زود قادر نخواهد بود از فعالیت های جلوگیری کند و ما به راه خود ادامه خواهیم داد.

شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است، اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه محسوب می شود که رفتار و عملکرد پ.ک.ک در اداره مناطق کردنشین سوریه را به چالش کشیده است. شورای میهنی کردهای سوریه دارای یک بازوی نظامی ۱۵ هزار نفری با عنوان لشکر روژ است که در پی درگیری اخیر بین لشکر روژ و یگان‌های مدافع شنگال کە شاخەای از (پ.ک.ک) می‌باشد تنش بین دو طرف شدت گرفته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی