سایز متن   /

 

فلین مشاور امنیت ملی ترامپ
به گفته مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، مساله اخراج فتح الله گولن، روحانی مسلمان تحت تعقیب دولت ترکیه از این کشور را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، دولت ترکیه فتح الله گولن را به عنوان عامل اصلی طراحی کودتای نافرجام ژوئیه گذشته معرفی کرده است.

جیمز وولسی، مدیر سابق سازمان سیا در یک مصاحبه ویدیویی به وال استریت ژورنال گفت که در یک جلسه درباره روش های اخراج افراد از آمریکا فراتر از روند استرداد قانونی شرکت داشته است. این نشست ظاهرا سپتامبر گذشته در هتلی در نیویورک برگزار شده بود.

به نوشته وال استریت ژورنال، در این نشست مایکل فلین، که آن زمان گزینه مشاورامنیت ملی در دولت ترامپ بود به همراه داماد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه حاضر بوده اند.

وولسی که آن زمان به ستاد انتخاباتی ترامپ مشاوره می داد، تأیید کرده که ممکن است “برخی نکته” هارا نشنیده باشد زیرا با تاخیر به این جلسه رسیده اما به وال استریت ژورنال گفت: بحث اصلی در باره پیدا کردن راهی برای اخراج گولن از آمریکا به ترکیه بود.

وی اظهار داشت: این یک جلسه بحث آزاد بود و هر کس هر چه به ذهنش می رسید مطرح می کرد، اما به هر حال بحث ها در مورد موضوعی بسیار جدی و کاملا خلاف قانون بود.

او در ادامه گفت: این یک بحث جدی و نگران کننده بود، اما در آن بخشی که من در اتاق حضور داشتم به حد یک طرح خاص برای انجام یک عمل مغایر با قانون نرسیده بود.

در مصاحبه با سی ان ان نیز وولسی این جلسه را “مشکوک” و “نگران کننده” خوانده و گفته است: احساس می کردم باید به کسی چیزی بگویم.

یک سخنگوی فلین، که شرکت مشاوره ای او موسوم به “فلین اینتل گروپ” برای دولت ترکیه خدماتی را انجام داده، ملاحظاتی در مورد اظهارات وولسی مطرح کرده است.

او گفته که ژنرال فلین “هیچ زمانی هیچ گونه اقدامات غیرقانونی، اخراج فیزیکی غیرقضایی یا هر گونه فعالیت های مشابه آن را بررسی نکرده است.”

حضور گولن در آمریکا باعث تنش در روابط بین واشنگتن و آنکارا شده است. ترکیه بارها خواستار استرداد او شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی