- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

اروپا همچنان از PKK حمایت می کند

نخست وزیر ترکیه با انتقاد از موضوع دوگانه کشورهای اروپایی در قبال پ.ک.ک گفت: کشورهای اروپایی از یکسو گروه پ.ک.ک را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده اند و از یکسو از این گروه حمایت می کنند.
به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، بینالی ایلدریم نخست وزیر ترکیه گفت:  آلمان، هلند، اتریش و سوئیس همچنان بر حمایت از PKK به عنوان یک گروه تروریستی و تجزیه طلب مصمم هستند و در این زمینه اتفاق نظر دارند، اما برای شهروندان ما مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

نخست وزیر ترکیه افزود: مشکلات و محدودیت ها باعث نشده ما قاطعیت و استقامت خود را از دست بدهیم و من مطمئن هستم که در همه‌پرسی قانون اساسی جدید ترکیه در آینده طرح ها و نقشه های برخی‌ طرف ها خنثی خواهد شد. هم اکنون ما می بینیم که حزب جمهوری خلق (HP) و حزب دموکراتیک خلق‌ها (CHP) پیروان گروه های تروریستی مانند PKK و جماعت گولن، متحد شده و در یک مسیر حرکت می کنند و برای ایجاد بی ثباتی در ترکیه تمام تلاش‌ خود را می کنند، ولی ملت‌ ما در ۱۶ آوریل (روز همه پرسی قانون اساسی جدید) پیروز خواهد شد.»

عثمان بایدمیر سخنگوی حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) که به همسویی با پ.ک.ک مشهور است اعلام کرد که رای آنها در همه پرسی قانون اساسی ترکیه منفی خواهد بود. عثمان بایدمیر که اخیرا به عنوان سخنگوی HDP تعیین شده است در نشستی مطبوعاتی در دفتر مرکزی حزبش گفت: اکنون ترکیه ببر سر یک دوراهی حساس و مهم قرار گرفته است و مردم هم نقشی تعیین کننده در آن دارند و ما به عنوان حزب دمکراتیک خلق ها در این همه پرسی رای منفی داخل صندوق خواهیم انداخت.