سایز متن   /

گروه پ.ک.ک کنترل چندین روستای دیگر را به دولت بشار اسد تحویل داده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از نشریه اینترنتی خور منبعی مطلع از دشت الباب واقع در شرق حلب گفت: نیروهای شاخه پ.ک.ک در سوریه ۴ روستای کردنشین وغاز، میل ویران، ساب و کوهیوکی در غرب منبج را به نیروهای بشار اسد تحویل دادند.

پیش از این نیز کنترل چندین روستای دیگر در اطراف منبج از سوی پ.ک.ک به دولت مرکزی سوریه واگذار شده بود. در جریان آزاد سازی شهر منبج واقع در غرب رودخانه فرات که پ.ک.ک انجام داد و ۷۲ روز طول کشید حدود ۶۰۰ جوان کُرد کشته شدند.
سران پ.ک.ک بر این تصور بودند که با عبور از رودخانه فرات و تصرف شهر منبج در غرب این رودخانه که حمایت هوایی آمریکا را به همراه داشت، می توانند ۲ منطقه کُردی جزیره و کوبانی را به دیگر منطقه کُردی با نام عفرین در شمال سوریه متصل کنند و کنترل نوار مرزی بین سوریه و ترکیه را در دست بگیرند ، اما پیشروی های نیروهای وابسته به پ.ک.ک و تسلط آنان بر مناطق شمالی و تشکیل کمربند کُردی در مناطق هم مرز با ترکیه موضوعی نیست که آنکارا براحتی آن را تحمل کند، لذا ترکیه با هدف مقابله با تشکیل این کمربند اقدام به مداخله نظامی در سوریه کرد و از روز سوم شهریور ( ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ ) عملیات مشترک نیروهای ویژه ارتش ترکیه با عنوان “سپر فرات” ، با هدف پاکسازی این منطقه از عناصر داعش و بیرون راندن نیروهای کُرد وابسته به پ.ک.ک از غرب رودخانه فرات آغاز شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی