سایز متن   /

منابع خبری کردی اعلام کردند: پ.ک.ک برخی از اعضای مسلح خود را از شهر حسکە سوریه بە منطقه خانەسور در شنگال (استان نینوای عراق) منتقل کرده است و با مشارکت آنها تحت پوشش کردهای ایزدی تجمعات اعتراضی علیه حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) برگزار می کند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از باسنیوز،  نایف سیدو، رئیس شهرداری سنونی اعلام کرد: پ.ک.ک بوسیله اتوبوس افرادی را از مناطق کردنشین سوریه به شنگال منتقل کرد و با مشارکت آنها تجمعی اعتراضی برگزار شد کە بە درگیری انجامید.

نایف سیدو افزود:  این افراد بە سوی نیروهای پلیس سنگ‌پراکنی کردەاند و بسیاری از نیروهای پلیس را مصدوم کردەاند، ما نمی‌خواهیم در منطقە ناآرامی بە وجود آید، متاسفانە در این درگیری دو زن کشتە شدەاند کە یکی از آنها اهل شنگال و دیگری اهل حسکە در سوریه بود. معلوم نیست چە کسی آنها را کشتە است؟ بدل بندی فرماندە نیروهای پیشمرگە در این زمینه اعلام کرد: نیروهای ما بە سوی معترضان شلیک نکردەاند.

نیروهای پیشمرگه کردهای سوریه موسوم به لشکر روژ وابسته به پارتی و عناصر مسلح پ.ک.ک روز جمعه ۱۳ اسفند در منطقه خانه سور از توابع شهر شنگال در غرب عراق و نزدیک مرز سوریه با یکدیگر درگیر شدند که به کشته و زخمی شدن چندین تن از دو طرف انجامید. پس از این حادثه تنش بین پارتی و پ.ک.ک وارد مرحله جدیدی شده است و ناظران سیاسی احتمال بروز درگیری مجدد را مطرح کرده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی