- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

پ.ک.ک، ENKS را عامل ناکامی های خود می داند

عضو شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS گفت: پ.ک.ک مدام دچار شکست می شود و آخرین شکست این گروه نیز محدودیت های دولت آلمان علیه پ.ک.ک است.

به گزارش کورد پاریز “نواف حسن رشید”  در گفتگو با سایت رسمی ENKS گفت: شاخه پ.ک.ک در سوریه (PYD) در مناطق کردنشین سوریه در آخرین اقدام خود ۶۰ نفر از سران و اعضای ENKS را دستگیر کرد و دفاتر ما در مناطق مختلف را به آتش کشید.

نواف حسن رشید افزود: پ.ک.ک در هرکجا شکست می خورد، انتقامش را از ما می گیرد و محدودیت های خود علیه شورای میهنی کردهای سوریه را افزایش می دهد. وی تصریح کرد: مسئولان پ.ک.ک ما را مسبب ناکامی های خود می دانند و علیه مسئولان، اعضا و طرفداران ما رفتارهای ناشایست انجام می دهند. پ.ک.ک مدام در سطح بین الملل شکست می خورد و اخیرا نیز استفاده از عکس های اوجالان ، پرچم ها و شعارهای این گروه در آلمان ممنوع شد.

شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است، اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه محسوب می شود که رفتار و عملکرد پ.ک.ک در اداره مناطق کردنشین سوریه را به چالش کشیده است. شورای میهنی کردهای سوریه دارای یک بازوی نظامی ۱۵ هزار نفری با عنوان لشکر روژ است که در پی درگیری اخیر بین لشکر روژ و یگان‌های مدافع شنگال کە شاخەای از (پ.ک.ک) می‌باشد تنش بین دو طرف شدت گرفته است.