سایز متن   /

 مسئول دفتر نمایندگی شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد : ۶٢ نفر از اعضا و هواداران ما از سوی شاخه پ.ک.ک در سوریه (PYD) دستگیر و زندانی شده اند.

به گزارش کورد پاریز از اربیل ، خالد علی مسئول دفتر نمایندگی ENKS در اقلیم کردستان عراق گفت:  “از ۶٢ عضو و هوادار ما کە در زندان‌های پ.ک.ک هستند ١٠ نفر اهل عفرین، ٧ تن اهل کوبانی و ۴۵ تن نیز اهل جزیرە می‌باشند”.

 وی در ادامە ضمن اشارە بە ادامە بەآتش کشیدن مقر و ساختمان‌های ENKS گفت: نیروهای مسلح پ.ک.ک در سریکانی تا کنون ٣ بار دفاتر ما را بە آتش کشیدە اند و در قامیشلو نیز دو بار اقدام بە آتش کشیدن ساختمان و دفاتر ENKS کردەاند”.

در همین حال صبری غفار کارشناس سیاسی کردهای سوریه ، اعضای پ.ک.ک را به راهزن تشبیه کرد و گفت:  راهزنان پ ک ک به صورتی وحشیانه به دفاتر شورای میهنی کردهای سوریه  حمله می کنند.

این کارشناس سیاسی می گوید: پ ک ک در مناطق کردنشین سوریه یک دیکتاتوری بزرگ ایجاد کرده و آزادی های سیاسی را نقض می کند. از همین رو مردم خانه و زندگی خود را ترک و مهاجرت می کنند.

شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS که از حمایت مسعود بارزانی برخوردار است، اصلی تترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه است که رفتار و عملکرد پ.ک.ک در اداره مناطق کردنشین سوریه را به چالش کشیده است.

روز جمعە ١٣ اسفند‌ماه، در اطراف شهرک (خانسور) بخش (سنونی) شنگال در استان نینوای عراق ، میان شاخه نظامی ENKS موسوم به لشکر روژ و یگان‌های مدافع شنگال کە شاخەای از (پ.ک.ک) می‌باشد درگیری روی داد که در اثر آن ده ها نفر از دو طرف کشته شدند. در پی این درگیری تنش بین پارتی و پ.ک.ک وارد مرحله جدیدی شد.
لشکر ۱۵ هزار نفری “روژ” که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است بازوی نظامی “شورای میهنی کردهای سوریه” موسوم به ENKS محسوب می شود. پ.ک.ک با حضور هرگونه نیروی نظامی خارج از کنترل خود به مناطق کردنشین سوریه مخالف است اما ENKS به عنوان اصلی ترین رقیب پ.ک.ک بر بازگشت لشکر روژ به سوریه تاکید دارد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی